Izgalmas koncepcióval rukkolt elő egy cseh designer, Petr Novague. Elképzelése a legendás Skoda 110R jelenkori verziójának feltámasztása, méghozzá egy nem is akármilyen alapra építkezve!

A Skoda ERKO R2 névre keresztelt projekten kisebb megszakításokkal immáron tizedik éve dolgozik, az ihletet pedig minden idők egyik legsikeresebb rallye-Skodája, a 130RS, valamint annak utcai változata, a 110R adta.

A legendás kupé modernkori interpretációjához napjaink egyik legkedveltebb sportautója, az Audi R8 alvázát és középmotorját használná fel, bármilyen furcsán hallatszik is mindez első körben.

Az elképzelés, valamint a projekt jelenlegi állapota is jóval mélyebb szinten gyökeredzik egyszerű 3D modellezésnél, a designer szerint pedig nem is lenne őrületesen nagy mutatvány az R8 "Skodásítása". A kasztni fém alkatrészei jórészt megmaradnának, melyre segédváz és mindössze 9 db karbon panel segítségével épül fel az új forma.

A kész koncepción számos elem emlékeztet az öreg Skodára: a jellegzetes sárga szín, valamint a hátsó rácsozás a 110R-t, a hátsó traktus íve, az oldalsó és az első beömlők pedig a 130RS-t idézik. A lámpák formája és elrendezése szintén remek mementó, ugyanakkor nem akármilyen autókról származnak: az első szett az új Bentley Mulsanne, a hátsó pedig a 2014-es Lamborghini Gallardo sajátja.

A csupa luxus külsőhöz képest az utastér egy fokkal reálisabbnak tűnik. Az R8 műszerfala és középkonzolja kisebb-nagyobb módosításokkal - pl. a szellőzők a Skodában található kerek formára cserélése mellett - megmaradtak, az üléseket viszont az Octavia RS kagylói, a kormányt pedig a 2013-as SEAT Leon megfelelő alkatrésze váltotta.

A végeredmény vitathatatlanul tetszetős, a tényleges megvalósulás pedig mindössze szponzorok kérdése. Kérdés ugyanakkor, hogy miféle elvetemült szabatná át ilyen szinten - akár 4.8 literes V8-as, vagy 5.2 literes V10-es motorral szerelt - méregdrága sportautóját, levetve róla a prémium márka minden külső ismertetőjegyét.

Vérbeli fanok közt, a Skodák szülőhazájában mindez nem is olyan elképzelhetetlen: emlékezzünk csak, hogy kicsit keletebbre egyszer Volga GAZ-21 is készült, méghozzá egy Porsche Cayenne alvázára építkezve...

Forrás: Petr Novague