A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Maserati legújabb tanulmányautója, az Alfieri, amely a márkát alapító testvérpár egyik tagjának, Alfieri Maserati-nak a nevét viseli. Az olaszok a Jaguar F-Type és a Porsche 911 ellen kívánják csatasorba állítani az új üdvöskét.

A márka születésének 100. évfordulójára készült lenyűgöző formatervű Alfieri tanulmány a GranTurismo MC Stradale műszaki alapjaira épül, azonban a tengelytávja 24 centivel rövidebb lett a súlycsökkentés és a sportosság jegyében. A kocsi vonalvezetése a Fiat csoport fő formatervezőjének, Lorenzo Ramaciotti-nak a keze munkáját dicséri.

A kocsi orrába a GranTurismo MC Stradale 4.7 literes V8-as szívó erőforrása került, amely 460 lóerő és 520 Nm nyomaték leadására képes. A megfelelő súlyelosztás érdekében a hatfokozatú, szekvenciális, robotizált váltót és a hátsó kerekek meghajtásáért felelős önzáró differenciálművet a kocsi hátulsó részében helyezték el. Az elöl 20, hátul 21 colos felnik mögött szénszállal erősített féktárcsák és Brembo féknyergek találhatóak.

Az 1,4 tonnás 2+2 üléses, minden szempontból működőképes tanulmány 4,59 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,28 méter magas. Az utastérben használt bőr kárpit és az alumíniumbetétek igazán futurisztikussá teszik az összképet. Az egyszerű rajzolatú műszerfal központi eleme az óriási digitális, érintőképernyős vezérlőpanel.

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vezérigazgatója a Reuters-nek azt nyilatkozta, hogy a - valószínűleg a GranTurismo utódjának szánt - Alfieri várhatóan  két éven belül gyártásba kerül a Maserati észak-olaszországi Mirafiori-ban található üzemében. Hogy ez tényleg megvalósul-e főleg az autó iránt mutatott érdeklődéstől függ. Az előjelek azonban biztatóak, ugyanis koncepció meglehetősen pozitív fogadtatásban részesült Genfben, ami a fotók alapján nem is csoda.

A Maserati legutóbb a lélegzetelállító LaMaserati-val került az autók szerelmeseinek látókörébe. Remélhetőleg abból a tanulmányból is születik majd sorozatgyártású autó.