A legendás Honda S2000-es gyártásának három évvel ezelőtti megszüntetése mindmáig fájó pont a márka rajongói számára. A jó hír, hogy egyszer majd lehet utód, a rossz, hát...

Míg a típus hardcore fanatikusai túlteszik magukat a fenti képen, nézzük meg kicsit a dolgok hátterét. A Honda történetéhez már az ősidők óta hozzátartozik a hátsókerekes nyitott sportautó gyártása, kezdve az 1964-ben debütáló S600-zal, majd S800-al, később pedig hosszabb szünet után a hihetetlen sikereket elért, majd 2010-ben leállított S2000-el.

Habár - leginkább furcsa koncepciók formájában - a legutóbbi öt évben több hír is felröppent már a sorozat folytatásáról, igazán csak a Toyota Scion FR-S (Subaru BRZ) sikere okozta felbuzdulás körvonalazhat a gyártól komolyabb lépést erre a piacra.

Legalábbis belső infókra hivatkozva, a japán BestCar újság ezt állítja és már meg is jelentetett két előzetes grafikát, valamint adatokat az új típusról. Sokat nem kellett kutakodni a neten ahhoz, hogy rájöjjünk, a képek biztosan nem valósak, hacsak a Honda grafikusai nem a Pontiac Solstice teljesen hasonló fotóinak estek neki Photoshoppal.

Minden létező fény, vonal, arány stimmel. De nézzük hátulról is:

Bármily meglepő, itt is.

Ez így már eleve enyhén sántít, de mint tudjuk, egy újságba képek kellenek, olvasni azok nélkül meg a kutya sem szeret. Legyünk kicsit jóhiszeműek és tegyük fel, hogy legalább az infókat illetően valós a forrás, a képet pedig egy tanult grafikus kolléga - nevezzük mondjuk Aiko-nak - gyártotta főnöki utasításra, szenzációhajhászási célokkal.

Ha tehát minden más igaz, amit állítanak az S1500-ról, az egyrészről örömteli, hiszen ismét lehet roadstere a Hondának, másrészről viszont csalódás, mert a Mazda MX-5-höz hasonlóan a Honda is megfizethető és fenntartható sportautót készül gyártani, így számos remek jellemzőtől szabadítja meg a modellt, amik az S2000-et annyira sikeressé tették.

A japán magazin szerint, minderről már az S1500 neve is árulkodik: az erőforrás nagy valószínűséggel (a Fit-ben található?) 1,3, vagy 1,5 literes négyhengeres i-VTEC blokk lesz, ami a nagy előd tudásának csaknem felét, 132 lóerőt teljesít. Igaz, hogy mellé az autót is jóval könnyebre - a hírek szerint mindössze 900 Kg össztömegűre - tervezik, de ezzel együtt maga a kasztni is kisebb lesz, valószínűleg még az MX-5-ös Mazda mellett is eltörpül majd. A megtermettebb európai vásárlók tehát kapásból kiesnek a körből, már ha ebben a piacban gondolkoznak majd egyáltalán.

A hátsókerék szerencsére marad, hajtás terén pedig egy ötsebességes manuális váltó tűnik a legvalószínűbbnek, de szólnak pletykák egy esetleges középmotoros kivitelről is (bár lehet itt már belekeveredik a háttérben zöldellő Honda Beat is a sztoriba). Bárhogyan is lesz, ez már biztosan nem lesz ugyanaz a kompromisszumokat nem tűrő sportautó, mint az S2000 volt, inkább csak egy agilis kis városi kabrió, pláne a magazin által lehozott, 20.000 dollár (kb. 4.5 millió HUF) körüli kezdőárral.

Végül pedig még sarkalatos pontként ott van a design kérdése is. A Honda - ahogyan ezt Aiko barátunk remekül illusztrálta - vagy a japán belpiacos N-ONE vonalon indulna el, vagy a jelenlegi Civic szériát venné kiindulási pontnak. Mindenesetre reméljük, hogyha ez az egész sztori igaz is, a tervek kicsit sem hasonlítanak majd erre az elől Mazdát, hátul Lotust idéző valamire, a 2015-16 körül tervezett megjelenéskor. Akkor már inkább legyen az, amit 2020-ra terveztek.

Hogy eme adatok is csupán egy újabb szenzációhajhász kitaláció szüleményei, vagy a magazin - és a cikket belőle latin karakterekre fordító GT Channel -  valóban hiteles forrásból kapta-e az infókat, hamarosan kiderülhet - mert ugye nem zörög a haraszt, ahogy mondani szokták. Reményeink szerint már a decemberben esedékes Tokiói Autószalon után okosabbak lehetünk új S2K ügyben.