Szeptember elején, a londoni Salon Privé-n debütál Európában az olasz Icona sportkocsija, a Vulcano. A 2010-ben alapított cég neve már nem ismeretlen a nagyközönség előtt, ugyanis a Fuselage névre keresztelt koncepciójuk a 27. Nemzetközi Autó Fesztiválon Párizsban a legszebb koncepciók döntőjébe került.

Azóta is gőzerővel dolgoznak a Vulcano-n, amit Shanghaiban már bemutattak áprilisban. A merész megjelenésű kaszni teljes egészében karbonból készül, mely alumínium vázra épül, az aggregát pedig az orrban helyezkedik el.

Az autó hibrid üzemű és kétféle motorikus felszereltséggel gyártják. Az erősebbik tűzhányót (H-Turismo) 790 lóerős, 12 hengeres benzinmotor hajtja, melyhez az "automatizált manuális" váltóval házasított elektromotor segít rá. Mindez 950 lóerőt szabadít szigorúan a hátsó kerekekre, 350 km/órás végsebességgel, valamint 9 másodperces 200-ra gyorsulással megajándékozva a sofőrt. A mérvadó 100 km/órás sprint ideje valahol 3.1 másodperc környékén keresendő.

A gyengébbik kivitel inkább való utcára: a H-Competizione V6-os ikerturbós blokkot kapott 550 lóerővel, mellé viszont két elektromotor segít rá az első kerekekre, egyenként 160 pacival. A végeredmény így "csak" 870 lóerő, viszont az összkerék-hajtás miatt 100-on 0.2 másodperccel veri a nagytesót. A Competizione egyébként az akkumulátorok miatt egy jó 50-essel nehezebb is a Turismo 1587 Kg-jánál.

A 2 ajtós, 2 üléses sportkocsi színét is a gyárban fejlesztették ki, a "Vörös magma" névre keresztelt keverék épp annyira része a design-nak, mint maga a forma.

A felnigarnitúra viszont kaliforniai import, mégpedig egy 20 colos Modulare Forged szett, nagy teljesítményű Pirelli P Zero abroncsokba csomagolva. A megállásért a Brembo karbon-kerámia tárcsái, valamint hatdugattyús nyergei felelnek.

Odabent szinte minden karbonból készült, a kényelemről két állítható sportülés gondoskodik. Utóbbiak borítása bőr, valamint Alcantara kivitelben kérhető, a vezérlést pedig egy hatalmas érintőképernyős egységgel oldották meg, mellyel szinte minden létező beállítás módosítható az autón.

Hogy mindez mennyibe fog kerülni, arról egyelőre nincs infó, de az Icona közleménye szerint mindössze 5 db Vulcano-t készítenek majd, így minden bizonnyal a milliárdos gyűjtők pénztárcáját célozták meg a koncepcióval.