Nem könnyű egy tüchtig német kisvárosban subway hangulatot találni a fotózáshoz, így a VOS BMW M 550d-t a helyi egyetlen felüljáró alá tolták be. De sebaj, nem ez a lényeg, hanem a gép. A Baden-Württemberg tartományban lévő Neckarwestheimben készült a kocsi, a cég vezetőjének, Michael Kellernek az irányításával.
A BMW M 550d lelke a hathengeres, soros, három feltöltős dízelmotor, amely a gyárból kikerülve ebben a modifikációban 381 lóerőt teljsít, a nyomatéka 740 Nm – hej hol vannak már azok az idők, amikor az E38-as BMW 740d bemutatóján Anisits Ferenc mérnök úr azt mondta, hogy a V8-as nyomatékát azért korlátozták 500 Nm-ben, mert nem találtak olyan váltót, ami viselné ezt a forgatónyomatékot. Most találnak, sőt az olyan, hogy elviseli a VOS (ami amúgy a Vision of Speed rövidítéséből képzett betűszó) tuningot is: a tuningcsapat ugyanis 800 Nm nyomatékot húzott ki a motorból 450 lóerő teljesítmény mellett.


A lényegről nem beszélnek, hogy miként érték el, de nem nehéz kitalálni: sejtjük, hogy szoftverrel, és tudjuk, hogy 15 lovat adó új leömlőkkel. Amiről beszélnek, az a felrakott AEZ felnikészlet, elöl 8,5x20, hátul 9,5x20 col méretben, Michelin Pilot Super Sport gumikkal (méretek 245/35 R20 és 275/30 R20). Az idegesebb viselkedésért beszereltek gázpedál „tuningot”, a Pedalbox által érzékenyebb a pedál, harapósabbnak hat a gépezet. Komolyabb a beszerelt fékrendszer, fix négydugattyús nyergeket szereltek fel 395x36 mm-es tárcsákkal – made by Brembo. Az ültetésről pedig H&R rugók felelnek – fix -35 mm az érték.
Akárhonnan nézzük az elkészült kocsi büntetőnek hat, a vége 300 km/h-ban maximált, a mérések szerint (lásd a fotót) százra állóról 3,9 másodperc alatt gyorsul. Hogy füstöl-e közben, azt nem tudjuk, majd a fauvé megmondja!