Ismét diktál a luxuslimuzinok között a BMW, az új 7-es sorozat minden mércét feljebb tol. A hosszított tengelytávval is kérhető luxuslimuzinok karosszériaépítésében újdonság a Carbon Core nevű teherviselő karosszériaszerkezetet, amellyel 130 kilogrammal mérséklődött a kocsi saját tömege az előző szériához képest.

A BMW i-modellektől átvett technológia révén, a 7-es a kategóriája első olyan modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot kombinációt az acéllal és az alumíniummal. A kocsi 5098 mm hosszú, 1902 mm széles és 1478 mm magas, amellyel 19 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel nagyobb, mint az elődje. A hosszú tengelytávú változat 139 milliméterrel hosszabb, a teljes hossza 5238 mm.

Új BMW 7 sorozat 2015

A hosszított változatban az utasoldali hátsó ülés előtt lévő ülést 90 milliméterrel előre lehet tolni, illetve a támlájából elektromosan kihajtható lábtámaszt is kínál.

Európában, az új 7-es sorozat októberi indulásakor kétféle benzinmotorral lesz kapható, a 740i motorja 326 lóerős 3.0 literes turbós hathengeres, a 750i jelűé 450 lovas 4.4 literes turbó V8-as. Dízelből kezdetben csak a 265 lóerős 3,0 literes hathengerest kínálják: a többi motorféleség később jön, mint a 740e hálózatról tölthető (plug-in) hibrid, amelynek négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor együttesen 326 lóerős rendszerteljesítményt ad.

Szolgáltatások terén is sokat fejlődött az autó, az iDrive rednszer mellett mozdulatvezérlési rendszer is kerül a kocsiba. A kézmozdulatokat háromdimenziós szenzorok érzékelik, s lehetővé teszik az infotainment-rendszer kezelését. A mozdulatok többek között az audio-program hangerejének szabályzására, valamint a bejövő telefonhívások fogadására, illetve elutasítására szolgálnak. A kocsi másik különlegessége, hogy képes vezető nélkül is egyenes állású parkolóhelyre beállni. Technikai újdonság az átdolgozott futómű elől-hátul légrugókkal: az összkerékhajtás mellett akár négykerék-kormányzás is kérhető.