Használtautó VW Passat Variant

A Volkswagen Passat negyedik generációja (35i) elméletileg nagyon jó választás minden, nagy családi vagy utazó autót keresőnek, már ha nem új kocsit vásárolna. Kényelmes utastér, nagy csomagtartó, jó motorok, különösen a dízelek, tetszetős forma, nagy használtautó piaci választék. Azonban a használt autó piacon nagyon sok a karambolból feltámasztott vagy agyonhasznált autó, és az 1996-ban az útjára induló Passat generációnál már a minőséggel is baj van. Nagyon jól kell választani.

  

Előny

- Kényelmes, tágas utastér

- Nagy csomagtartó

- Komfortos, stabil futómű

- Jó ergonómia

- Jó értéktartás

- Kis fogyasztású dízelmotorok

  

Hátrány- Minőségi problémák

- Gyenge futómű

- Karcosodó fényezés

- TDI motorhibák
- 1,6 literes benzines váltóhibák

Árszint: 1 500 000-3 800 000 ft

Tapasztalatok

Karosszéria kívül

Használtautó Volkswagen Passat Variant- Karcos, kopott fényezés

- Rosszul illesztett ajtók, fedelek (1997-ig)

- gyenge műanyag elemek

A Volkswagen Passat karosszériája szűk hézagaival, összeszerelési minőségével ma is példát mutat sok autógyár számára. Csak első évjáratánál fordultak elő esetenként illesztési hibák az ajtókon és a fedeleken, néha az ajtózárak akadoztak vagy szorultak. A kezdeti vízbázisú fetéket használó fényezési technológia gyengesége miatt rendszerint karcos a karosszéria, még a hátsó ajtók fogantyúi alatt is kopik a fényezés. A műanyagok is megfáradnak, például lejön a tetőcsomagtartó lécek lábának a burkolata, rendszerint lógnak az első lökhárító alsó műanyag koptatóinak a sarkai. Rozsdásodással nem kell számolni, azonban sok a baleset után javított példány, ezeket a karosszéria fényezési és illesztési hibák, vagy a rozsda nyom lebuktathatja.



 

Karosszéria belül

- Kopott alkatrészek: kapaszkodó, váltószoknya

- Hibás klíma

- Szeszélyesen működő központizár

Csak azok lehetnek elégedetlenek a helykínálattal, akik ismerték az előd hatalmas belső méreteit, a versenytársakkal azért a negyedik generációs VW Passat is bátran felveheti a versenyt. Az utastér kidolgozása, az anyagok minősége a luxust szuggerálja, ám a felszín alól itt-ott előtűnik a takarékosság ördöge. Szinte mondhatjuk, hogy méltatatlan a márkához a csúnyán elkopó ajtófogantyú és a váltószoknya. Nem működik megbízhatóan a gyári riasztó, a központizár sem mindig működik minden ajtón. Sokan panaszkodtak légkondícionáló hibákra, a nyikorgásra hajlamos vezetőülés testes sofőrök alatt el is törhet.   

Mechanika

Használtautó VW Passat TDI motor- Kiverődött első lengőkarok

- Motorhibák (főleg a TDI)

- Elektronikai hibák (indításgátló, motorvezérlés)

Valóban kezes és kényelmes nagyautó a VW Passat, már az 1,6-os motorral is elfogadhatóak a menettulajdonságai. Előfordul kipufogócsonk-repedés, és az átlagosnál jobban kopó ékszíjtárcsák. A kedvelt TDI motorok nagyon takarékosak, ám járásuk durva, főleg a modern közös-nyomócsöves dízelekhez képest. Ennél azért nagyobb kellemetlenség a vezérműszíj elszakadása, a turbó, a befecskendező fúvókák vagy a légmennyiségmérő meghibásodása, de élettartamuk sem mérhető a korábbi VW dízelekéhez. Elvétve a zajossá váló váltókon csak a csere segített. Adódhatnak gondok az elektronikával is, az indításgátló vagy a motorvezérlő elektronika, esetleg az üzemanyag-szivattyú akadályozhatja meg a motor elindítását. Az első futóműből hallható kopogás a lengőkarok ismert hibájának a megjelenését jelzi, a szilentek verődnek ki és csak a lengőkarral együtt cserélhetők drágán. Általában 40 000 km-t bírnak ami kevés. Igaz van rá orvosság, kapható utánygyártott német megerősített lengőkar, amelyben a szilent is cserélhető és elmúlik a futómű probléma - nyolc lengőkar van az első futóműben. Gondot okozhat a megnövekedett kormány holtjáték mellet a kopott féktárcsa vagy a hibás kerékcsapágy is, de cserére szorulhatnak a gumi fékcsövek is. Legalább a kipufogó tartósnak mutatkozik, gyakran a nyolcéves kocsik alatt is még a gyári rendszert találjuk.


 

Végszó

Használt autó VW Passat Variant hatalmas csomagtartóDrágán megfizetett presztízse mellé a nagy VW Passat nem mindig nyújtja a gondtalan autózás élményét, főleg nem több éves használat után. A használt VW Passatok hatalmas kínálatának jelentős részét a levetett cégautók mellet a Németországból importált példányok adják. Ne legyenek illúzióink ezek futásteljesítményét illetően, egy német utazó ügynök akár százezer kilométert is beletesz dízel Variantjába egy év alatt! Ha már TDI, akkor inkább keressünk egy drágábban kínált, ám keveset futott példányt, nehogy a javításokra költsük a kedvező fogyasztással megspórolt forintokat. Benzinesek közül a négyhengeresek is megfelelőek, a nagyobb motorok üzemeltetése karbantartási költségeik és fogyasztásuk miatt még sokkal drágább.

(Ha érdekel a VW Passat 35i tuning akkor nézd meg a következő linkeket: in.pro fényszóró és led lámpa, lsd ajtó)

Használtautó Volkswagen Passat utastér