Használt autó Renault Clio II 1.4 16V Tech Run

A Renault Clio második generációja a kategóriájában tágas, jól használható utasteret kínál, ütközésbiztonsága is jó a töréstesztek szerint. Rugózási kényelme a kategória legjobbjai közé tartozik, motorjai megbízhatóak. És egy biztos, az első sárvédő nem fog elrohadni, mert műanyagból készült!


  

Előny

Jó helykínálat a kiskategóriában
Komfortos futómű
Kis fogyasztás

  
Hátrány

Korai autók karcos fényezése
Elektromos hibák
Gyenge kerékcsapágyak

Árszint 800 000-2 300 000 Ft


Tapasztalatok


Karosszéria kívül

- A nem egyenletes gyártásminőség miatt, előfordul a könnyen karcosodó fényezés

- Sérülékenyek az emelési pontok

- A hátsó szélvédő ragasztása elengedhet az alsó sarkoknál, beázhat

A Clio megfelelő összeszerelési minősége jól látszik a karosszéria egyenletes hézagain, a fényezés is nagy általánosságban jó minőségű. Azért csak az általánosságban, mert főképp a korai szériáknál előfordul a fedőlekk puhasága miatti karcosodás. Kicsit lelóg, így gyakori az első lökhárító aljának sérülése. A Renault Clio II esetében csak karambolos autóknál lehet rozsdásodással számolni.

Karosszéria belül

- Gyorsan kopó kárpitok

- Kisebb kidolgozási hibák

- Zörgő napfénytető

Használt autó Renault ClioIIAz alap RL modellek belül a sok kemény műanyag miatt barátságtalanok, jobb (ha lehet) egy jobban kárpitozott RN-t, vagy valamely akciós modellt választani. A drágább változatok kárpitozása még kellemesebb, de az ülések puha huzata kevésbé tartós, és a puha tömet és előbb adja meg magát és lesz kiült az ülés. A burkolatok, műanyag elemek jól rögzítettek, nem különösebben zörgősek. Kisebb kivitelezési hibák előfordulnak, útban van így néha letörik a hátsó biztonsági öv vezető-füle, az ajtóburkolat meglazulhatnak. Bár hangulatos mégis jobb kihagyni a napfénytetős változatokat, mert zörgésre hajlamos a nyitható tető. A Clio egyik gyenge pontja, az ablaktörlő kapcsolója. A 2000 előtt gyártott példányokra jellemző elektronikai hibák, hogy nem világít a légzsák hibajelzője, vagy elromlik az indításgátló.  

Mechanika

- Nyolcvanezer kilométer után vezérműszíj-szakadás veszélye

- Nehezen kapcsolható alsó sebességfokozatok

- Gyorsan elkopó kerékcsapágyak

A futómű még a magyar utakat is jól bírja, a fékek sem hajlamosak az idő előtti kopásra. Érdemes viszont figyelni a kerékcsapágyakra, viszonylag hamar búgni kezdenek. A bevált motorokkal nem szokott komoly baj lenni, ha rendszeresen megkapják a friss olajat. Az olajcsere elmulasztásával az olajpumpa szívókosara az olajiszaptól eltömődik, olaj nélkül a főtengelycsapágyak károsodnak. Érdemes emiatt a gyár által ajánlottnál előbb olajat cserélni. A vezérműszíjat is érdemes a gyárilag megadott 120 000 kilométer előtt kicserélni, van amelyik csak 80 000 km-ig bírja. Előfordultak a Clionál váltóhibák, ezek rendszerint még garancia időn belül előjöttek. A féltengelyek javítása munkaigényes, a katalizátor drága. Előfordulhat a lambda-szonda kokszosodása, valamint a befecskendező fúvókák váratlan hibája. Érdemes ellenőrizni a fékrásegítő állapotát, előfordul tömítetlenség.

Végszó

A korral várható, hogy a Renault Clio második generációja is egyre szervízigényesebb lesz, viszont ha minden jól működik, akkor érdemes megvásárolni, mert átgondolt a koncepciója és korrekt a kivitelezése. Túlnyomórészt városi használatra az 1,2-es is kellemes, aki viszont gyakran tesz meg hosszabb utakat, annak érdemes nagyobb motort választania. Az 1,4 literes 16 szelepes motor kifejezetten élvezetes vezetést enged, a spórolósoknak ott a dízel.

Modelltörténet

1991 Clio első generációjának bemutatása

1998 Modellváltás. Biztonságosabb karosszéria. Új motor: 1.6/90 LE

1999 Új motorok: 1.4 16V/98 LE; 1.6 16 V/107 LE; Sportos változat:  2.0 16 V/169 LE

2001 Modellfrissítés, módosított orrész. Új motorok: 1.2 16V/75 LE; 1.5 dCi/65 és 82 LE;

2005 Leváltják a Cliót

Érdekes lehet
Renault Clio II tuning

Használt autó Renault Clio II utastér

Használt autó Renault Clio II hátsó ülések nagy hely

Használt autó Renault Clio II feketében sportos