Hella led daylight unmarked car ami BMW eredetű

Évekkel ezelőtt a németek leszavazták, hogy kötelezővé tegyék náluk, hogy az autók nappal is bekapcsolt lámpákkal közlekedjenek. Tették ezt annak ellenére, hogy bizonyított tény, hogy a kötelező nappali tompított lámpa használat mellett csökken a balesetek száma. Ők akkoriban az autók túlfogyasztásának, így az állam-szinten jelentős többletköltség és többletfogyasztás miatti környezetszennyezés okán utasították el a dolgot. Viszont pár éve elkezdték fejleszteni az úgynevezett nappali-fényt, amely erősebb fényforrás a helyzetjelzőnél, viszont gyengébb a tompított fényszórónál, így nem okoz többletfogyasztást – egy 2005-ös előírás szabályozza náluk a nappali fényforrások maximális teljesítményigényét, nem okozhatnak 100 km-ként 0,02 liternél nagyobb többletfogyasztást. Ilyen utólagos nappali fényeket széles kínálatban találni kint, lényegében a már gyártott ködlámpák házaiba szerelték be a gyártók a kisebb teljesítményű izzókat.

Hella LEd daylightA nappali fényekben az áttörést a led-technológia hozta el. Led-nappali fényt először az Audi épített be széria-autóba, pontosan az Audi S6 kapott egy-egy ledfüzért a fényszórói alá. Mára ezt megkapta az összes A6, a TT, a Q7 és az új Audi A4 is, ez utóbbi a fényszórójában hordja a ledrajzot. Ezzel az Audi divatot is teremtett, amelyre rámozdultak a fényszórógyártók is. Így például a Hella, akik szeptemberben mutatták be új, led-nappali fényüket.


A Hella LED Daylight megfelel az EGB R48 előírásainak, így alkalmazható a tompított fényszóró helyett. Mert hiába alacsonyabb a fényereje, a koncentrált spot-szerű fényeloszlás miatt ugyanolyan távolságról észlelhető. A Hella ledsor jól integrálható az autó lökhárítójába, főleg a tuning kapcsán, ráadásul jól is néz ki vele az autó. További előnye, hogy kisebb teljesítményt vesz fel, így kevesebbet fogyaszt a kocsi, mint a tompítottal, valamint a ledek élettartama jóval – 10 000 óra - meghaladja az izzószálas – 2000 óra - fényforrásokét. A Hella mellett a Raid készített ledsoros fényszórót, de csak az előző generációs Audi A4-hez rendelhető – egyenlőre. És még egy adalék, az Európai Unio 2011-től az újonnan gyártott autóknál kötelezővé tette, hogy rendelkezzenek nappali fénnyel.

Nagyban javul a láthatóság a nappali fénynel - mondjuk ezt mi már tudjuk
LED Daylight