A széles felnik és gumik alkalmazása mellett a legfőbb biztonsági érv, hogy a fékút a nagyobb tapadó felület okán jelentősen lerövidül. Erre bizonyítékként a Yokohama féktesztjét hozzuk fel. Ebben két azonos kivitelű BMW 325i vett részt, az egyetlen különbség köztük, hogy az egyik széria gumi/felni kombinációval futott neki a távnak, a másik szélesebb gumikkal és nagyobb felnikkel. A gyári méret (E36-os széria) 15 colos felnikre tett 205/60 R15 méretű gumik, míg a versenytárs 17 col átmérőjű keréktárcsákon 215/45 ZR17 jelű Yokohama AVS gumikat hordott – a kisebb méret is azonos Yokohama gumitípust viselt a hiteles összehasonlíthatóságért. 

Mint láthatjuk a nagyobb gumik csupán 1 centivel szélesebbek! Mégis 75 km/h tempóról a szélesebb gumikkal futó autó 3 méterrel előbb állt meg. 3 méter pedig bőven elég lehet egy baleset elkerülésére. Gondoljunk bele, hogy nagyobb tempóról is arányosan rövidebb a fékút. 

A szélesebb gumik felszerelését mégis elsősorban a kanyarstabilitás növelésének az igényével szerelik fel. A Yokohama tesztjén szlalom pályán is megfuttatták a két kocsit. A szélesebb gumival szerelt autó 72 km/h sebességgel tudta teljesíteni a pályát hiba nélkül, a gyári gumimérettel szerelt kocsi 68 km/h maximális sebességet ért el. Ebben persze nagy a szerepe, hogy a szélesebb gumit nagyobb átmérőjű felnire szerelték, így a gumi oldalfala jóval alacsonyabb, tehát jelentősen csökkent kanyarban a sodródása. Továbbá a peresebb gumival az autó gyorsabban reagált a kormánymozdulatokra, tehát csökkent a reakcióidő, ami egy kikerülőmanővernél rendkívül fontos. A szlalom teszt arra is rámutat, hogy egy figyelmetlenségből túl nagy sebességgel indított kanyart nagyobb eséllyel úszik meg baj nélkül az autós a nagyobb kanyarsebességet megengedő szélesebb és alacsonyabb oldalfalú gumival.

Azonban a kép teljességéhez hozzátartozik az is, hogy a szélesebb gumik vizes úton előbb felúsznak, a pereseket pedig a nyomvályúk könnyebben megvezetik. De erre a két hátrányra figyelve még mindig több az előny. A gumicsere előtt érdemes a márkák vevőszolgálatainak a véleményét kikérni, mert túl széles abroncsot választva romlik az egyenesfutás. Továbbá a gumiméret váltásnál fontos szempont a kiválthatóság, azaz, hogy a külső átmérő azonos maradjon az eredeti gumiéval – erre minden magára valamit is adó gumisnál ott a váltóméret táblázat. 

A BMW vezetéstechnikai oktatásán nagy hangsúlyt fektetnek a fékezésigyakorlatokra és a kikerülőmanőverek begyakorlására