Ablaktörlő teszt

A Német Autóklub (ADAC) internetes oldalán közzétett, legfrissebb ablaktörlő-tesztjében öt szerkezet nélküli, úgynevezett „flat-blade” és öt hagyományos fémkeretes ablakölrő mérkőzött. A mezőny egy piaci elemzés alapján minden jelentős és meghatározó ablaktörlő-márkát felvonultatott. A járműre szerelhetőség feltételeit, illetve mindenekelőtt a nyári plusz 20, valamint téli mínusz 8 Celsius fokban produkált törlési minőséget egy Volkswagen Golf IV típusú személygépkocsin vizsgálták. Az egyes ablaktörlőknek új állapotban, valamint kopási vizsgálatot követően, illetve a napsugárzás mesterséges szimulációja után is számot kellett adniuk képességeikről.

Ablaktörlő tesztA teszt győztese minden kritérium tekintetében a Bosch Aerotwin lett. Plusz és mínusz fokokban egyaránt jelentősen felülmúlta vetélytársait – állapították meg az ADAC tesztelői. A legjobb eredményeket a szerkezet nélküli konstrukciók érték el – a második helyet SWF, a harmadikat Valeo, a negyediket Cartrend, az ötödiket Champion lapát érte el. A tesztben szereplő másik Bosch-törlőlapát, a Twin Spoiler pedig a legjobb fémszerkezetes lapátként zárta a tesztet, de több modernebb konstrukciójú lapátot is megelőzve az összesített értékelésben is a harmadik helyen végzett. Sőt a hagyományos lapátok között a második helyre is Bosch lapát került, ezt követi egy SWF, egy Valeo és egy Unitec gyártmány (az utóbbi vásárlását nem ajánlják).

A teszt „Kiváló“ minősítését az Aerotwin nem csupán hosszú élettartama során nyújtott kiváló törlési képességével érdemelte ki, a Bosch lapátja a járműre szerelhetőség és az ablaktörlőkarra rögzíthetőség tekintetében is a legjobb osztályzatot szerezte meg. A különböző járműmodellek ablaktörlőkarjaira csatlakoztatás gyakran okozhat problémát – állapították meg az ADAC szakemberei, s „a törlőlapát és a kar közé könnyebben szerelhető, egységesített csatlakozóelemek kidolgozását” sürgették. Az Aerotwin számára kifejlesztett „Multi-Clip“ univerzális adapter révén a Bosch megfelelt az elvárásoknak. Az újszerű konstrukció szerint felépülő, már előre a lapátra szerelt adapter az európai piacok jelentősebb autómárkáinak modelljein alkalmazott, legkülönfélébb ablaktörlőkar-kialakításokhoz is illeszkedik. A Bosch mindezeken túl az Aerotwin formájában utánszerelési célokra is kiváló „flat-blade” ablaktörlőt kínál, amellyel a korábbi szerkezetes konstrukciók is ideálisan helyettesíthetők.

ADAC Ablaktörlő teszt értékelése

Az ADAC teszt összegzése

Mindenképpen érdemes ablaktörlő vásárlásakor figyelni a minőségre, még akár valamivel magasabb kiadás mellett is. A teszt során ugyanis az igényesebb, így némileg drágább konstrukciók összességében lényegesen jobban szerepeltek az olcsóbb kiviteleknél. Az autósoknak mindemellett célszerű inkább a korszerűbb, úgynevezett „flat-blade” törlők mellett dönteniük, mivel ezek általában hosszabb időn át, kedvezőbb törlési teljesítménnyel szolgálnak.

A Bosch Aerotwin az Evodium feszítőszál segítségével idomul optimálisan a szélvédő ívéhez. Az így kialakuló egyenletes nyomóerő révén az Aerotwin a szélvédő minden részén tökéletes törlési teljesítményt érhet el. Mindezen túl aerodinamikailag ideális kialakítású profilja biztosítja, hogy a lapát még magasabb sebességtartományokban se emelkedhessen fel az üvegfelületről, miközben az általa keltett szélzajok is igen csekély szinten maradnak. A törlőgumi rugalmas hátoldalával, kopásálló élével és súrlódáscsökkentő bevonatával különösen igényes konstrukciót képvisel. A magas ellenálló képességű gumikeverék, valamint a szélvédőn kialakított egyenletes nyomóerő révén a Bosch Aerotwin ablaktörlő-lapátokat lényegesen hosszabb élettartam jellemzi.