A felvonultatott autóparkot tekintve a WEKFEST elég erőteljesen import találkozó, azon belül is az utcai vonalat felölelő rendezvény. Amerikai gyártmányba elvétve botlani csak a kiállított vasak között, melyek mindegyike a saját lábán érkezett a Palm Beach Convetion Center nagycsarnokába.

Olvasd el beszámolónk első részét itt!

Nem kellett 10 percet sem eltöltenem a kiállított gépek között, hogy úgy érezzem, ezúttal tényleg hazaértem. Soha ilyen remek arányban nem láttam még autós rendezvényen japán vasakat: a Nissan 350Z és 370Z már szinte "Golfszámba" ment, de volt sok GT-R, töménytelen mennyiségű Honda Civic, S2000 és olyan ritka, Európában átpítve alig látható nagyvadak, mint a Mazda RX7, vagy a Toyota Supra. A japán vonalnál maradva, Lexus, Subaru és Scion átalakításokat is láthattunk dögivel, amik aztán végképp nem jellemzőek, ha az öreg kontinensben gondolkodik az ember.

Az európai típusokat tekintve BMW-k voltak kint jelentősebb számban, elvétve akadt egy-két MK4, MK5 Golf, de például a felénk oly népszerű 1-2-3 szériából egy darab sem volt kint. Volt egy szépen összerakott Bogár, ezzel pedig itt szépen ki is fújtak a konszernes gépek.

ÁtépÍtési stílust tekintve, bizonyos szempontból teljesen hasonló volt a vonal, mint ami jelenleg felénk is tapasztalható: a szép letisztult, gyárias átalakítások voltak abszolút többségben, a spoilerezett, vagy a SEMA-t teljesen uraló Rocket Bunny - Liberty Walk vonal szinte teljesen hiányzott. Jól láthatóan itt nem a show, hanem a street elgondolás érvényesült, OEM, OEM+, EURO és persze a japánoknál a JDM irányvonala mentén.

Egy fontos momentumban azonban gyökeresen különböztek ezek a gépek az Európában megszokott "normáktól", ez pedig a futómű átalakítása volt. A WEKFEST-en szinte kisebbségben voltak a normál offset-es autók, szinte mindegyikük hellaflush, vagy - meglepően nagy számban - a hellafail stílusának megfelelően bedöntött kerekekkel és fitmenttel büszkélkedhetett, annak rendje és módja szerint porig rakva, airride-os, vagy static állapotban. Még mexiflush is volt (ha nem tudod, mik ezek az irányzatok, katt ide).

Hihetetlen, szinte szürreális látvány volt ezeket a "normál" autós számára totálisan ésszerűtlen - és tegyük hozzá, Európában a büdös életben nem legalizálható - átalakításokat ilyen irdatlan mennyiségben látni. De kár is lenne tagadni: élőben látva valami eszméletlenül nagyot ütnek.

A felhozatalban az utastereket tekintve csak elvétve tűntek fel komoly átalakítások, erőforrásra és hajtásra viszont annál komolyabban gyúrtak a megjelent autókban. A motorcsere, durván összerakott egyedi kompresszoros és turbós (sőt, nitrós) átalakítások mellett sokan igen szépen ráfeküdtek a motorháztető alatti optikára is. Egy-két autónak nagyon szívesen meghallgattam volna a hangját, viszont a terület adottságai és a szigorú tűzvédelmi előírások miatt bárminemű beröffentés tilos volt. Sőt, még a hifi sem szólhatott egyik autóban sem - el tudnánk ezt képzelni mondjuk egy hazai találkozón?

A mindössze öt órán keresztül nyitva tartó WEKFEST egyetlen programot tartogatott - azt is a kiállító autósok számára - viszont láthatóan elég komolyan készültek rá a szervezők. Ez maga az (autós) szépségverseny volt, melyre külön lehetett regisztrálni, ilyen mezőnyben pedig nem kis respekttel bír a díjazottak között lenni.

Emellett volt még néhány céges sátracska, főként merchandise cuccokkal és lehetett egy-két modellel is fotózkodni. Komolyabban leginkább csak a VOSSEN csapata készült a rendezvényre, cirka egytucatnyi demóautó felvonultatásával.

Hirhedten szigorú előzetes válogatás ide, vagy oda, azért 1-2 gyáriasabb gép így is akadt, amiről nem igazán tudtam, hogy kerültek a benti kiállítók közé. Őket betudtam abba a kategóriába, amikor nem ismert, mi rejtőzik a motorháztető alatt - valami okból csak bejutottak.

Mindent összevetve valódi, maradandó élmény volt a WEKFEST. Médiásként már jó két órával nyitás előtt bemehettem, az idő így - a viszonylag kis mennyiségű kiállítási darab ellenére - nagyjából éppen elég volt zárásig az autók végignyálazására.

A többiről beszéljenek a képek: katt ide a második rész, ide pedig az első rész megtekintéséhez. Valami pedig azt súgja, hogy jó eséllyel lesz még egy harmadik is nevet