Augusztus első péntek délutánján kezdetét vette utunk a szlovákiai Bardejov (Bártfa) városkában megrendezendő Tuning Showra. Pestről három autóval terveztük az indulást, de sajnos AMTS Balázsék csak később tudtak startolni, így Airtigra Gergőékkel és jómagam az Audival vágtunk neki a kilométereknek.

Még itthon sikerült beleszaladnunk egy balesetbe, nem sokkal később pedig a kisördög szó szerint kibújt a palackból: a Tigra sajnos a jó magyar utaknak köszönhetően elengedte a levegőt a tartályból. Hál'istennek csak egy csatlakozó rázkodott ki, így Gergő pik-pakk összedobta (egy kis szentségelés is belefért, na de ilyenkor kinek nem) és mar haladtunk is tovább Kassa felé.

A határ után kicsit megzavart a terep, hogy melyik úton is kellene menni, de ezen is gyorsan túlestünk. Nem úgy Eperjes előtt, ahol simán elkerültük az autópályát és a kátyúzás adta szlalom töltötte ki az esténk kis részét. Nem sokkal ezután sikerült egy útfelújításba is belefutnunk, ahol vissza kellett fordulni a pályára, így egy laza 40 kilométeres pluszt sikerült felszednünk. Jellemző, hogy éppen megpillantottuk a Bardejov feliratú táblát amikor jött a telefon Balázstol, hogy hol vagyunk már mert ők odaértek...  a segítségünkre sietett a Mustanggal, 
Így gyorsan sikerült is megérkeznünk a szállásra.

A szervező, Adrián - aki egyben az AMTS Slovakia stand organizátora is minden évben Budapesten - már nagyon várt minket, gyors eligazítás és máris egy pohár Jack a kézben - igaz szoba melegen, de nagyon jól esett egy kis ismerkedés-beszélgetés keretei között nevet

Másnap reggel 7:15-re beszéltük meg a találkozót a szálló előtt, ahol a Füzestuningosok már vártak minket, Pál Tomi és a Lexusa kíséretében. Adrián előreszaladt megnézni a mosót, melyik üres, gyorsan telefonon szólt is hogy mehetünk. Utána ment is intézkedni a helyszínre, a helyünket lezárta, a molinót próbálta felrakni amit külön e célra csináltatott, AMTS Slovakia felirattal. Egy macskaköves úton érkeztünk fel a pazar hangulatú kis térre, ahol már javában gyülekeztek a  tunerek, kiállítók és árusok. A templom tövében kapott helyet a színpad és a hangosítás, mellettük a hangnyomás méréshez készülődtek az e célból telepített sátor alatt.

Érkezett is egy ezüst kombi MK4, ami kivitelezésre nem volt a legszebb, ám nem is az volt a cél mert hangzásban igencsak sikerült nagyot szólnia. Mi eközben elfoglaltuk a helyeinket és már az első kinyitott kávézóban ettük a finom meleg Panini szendvicsünket, egy jó kis limonádé kíséretében. Itt megjeyezném, hogy aki a kávét édesitővel szereti legyen kedves vinni magával, mert igen furán nézett ránk emiatt a felszolgáló hölgy...

Reggeli után már pont elég autó volt a téren, hogy elinduljunk fotózni es körbenézni, milyen vasak is vannak északi szomszédainknál. Elég vegyes felhozatallal találkoztunk, volt amin vakartuk a búránkat de találtunk nagyon szép épitéseket is. Mindjárt a szomszédunkban parkolt egy barna 7-es BMW, belül velúr bőrrel borítva, a másik oldalon pedig egy Nissan GTR és egy kék Seat Leon, amit stílusából ítélve leginkább a Nürburgringen - vagy akkor már inkább a Slovakiaringen - tudtam volna hirtelen elképzelni.

Ahogy észrevettük, itt is a BMW márka dominált, de szép számban jelentek meg Audik, Volkswagenek is. A többi márkaból viszont csak igen kevés, talán 1-2 autó volt... ennek ellenére még egy fekete kispolskit is találtunk a kiállítók között. Ami egy kicsit negatívum volt, hogy legközelebb ide is kordonnal kell érkezni es elkeríteni az autót. Krakkóhoz hasonlóan, itt is beleülnek, rámásznak (szó szerint) simogatják, kapargatják az autókat.

A nagy templom bejárata elott a múlt nagyjai sorakoztak: Lada, Skoda rapid és tesvérei, velük szemben egy igen elit sor érkezett, mind a két szériás R8, Mercedes SLS, Ford Mustang, új Subaru Impreza szedén és egy Bumblebee Camaro személyében.

A nap folyamán a színpad előtt bemutatásra került pár tuning autó, közben zajlott a hangnyomás mérés,  és egy különleges versenyre is sor került, AirRide and Static battle néven. Ennek pontos lényege sajnos a szlovák nyelvtudás hiánya miatt nem derült ki, de rajta vagyok az ügyön. Páran odasétáltak megnézni, hátha képileg egyszerűbb megfejteni, de nem volt nagy a siker. Amit láttunk, hogy a két versenyző autót egymással szembeállították, a géptető közepénél pedig egy madzag volt kifeszítve. Igazából ami történt, hogy először az egyik autó engedte le az elejét majd hirtelen fel, utána a másik... (???)

Délután 3-4 óra felé már rendesen megfogyatkoztak a kiállított autók, jópáran érkeztek is ugyan, de eléggé foghíjasan állt a mezőny. Bizonyára rájátszott erre a hűvös-borongós idő is: emiatt mi sem vártuk már meg az eredményhirdetést és elindultunk a három autóval hazafele, a csapat másik fele viszont még ott aludt szombat este (személy szerint jövőre én is ezt abszolválnám).

Pedig lett volna mire várni: a szépségversenyen Pál Tamás Lexus IS200-asa a japán kategória Imásodik, Kovács Gergő Tigrája az Opel kategória első helyezettje lett, Az Onix Audi pedig a BMW-Mercedes-Audi kategória második díját és egy legszebb beltér különdíjat zsebelhetett be.

Ezúton is nagy köszönet a szervezőknek a lehetőségért és kifejezetten barátunknak, Adriánnak, aki tényleg mindent megtett, hogy jól érezzük magunkat. Le a kalappal a vendégszeretete előtt!

A beszámolóért Baky Petinek, a fotókért pedig Kovács "Kolbi" Gergőnek jár hatalmas köszönet! További részletek a galériában!