Idén negyedik alkalommal került megrendezésre az EVO Gyorsulási versenye, ami a szokásos színvonalas szervezés, na és persze a jó idő miatt talán az eddigieknél is több érdeklődőt vonzott a tököli repülőtérre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Közel 600 induló, több ezer néző és 27 fokos meleg fémjelezte az Első Magyar Gyorsulási Kft. újabb rendezvényét. A versenyzők két pályán mérhették össze tudásukat, egyiken az időmérő futamok és a döntők folytak, míg a másikon tét nélkül indulhatott bárki aki egy kis adrenalinra vágyott. A szponzorok között feltűnt egy főként tuninggal, gyorsulással foglalkozó újság is az R-Style, ami egyben új névadója is lett az épített autók kategóriájának.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az emelkedett hangulatú show-t Bíró Attila egészen egyedi műsorvezetése tette még színesebbé, aki egy mankóval kényszerült végigbicegni a rendezvény 6 óráját (állítólag éppen autóbalesetben szerezte a rossz lábat de lehet hogy ez csak egy rosszindulatú pletyka..). Láthattunk néhányat a Való Villa újdonsült sztárjai közül is ki-be szállni néhány autóba bár a közönség reakcióiból ítélve ezt a részét talán nem kellett volna eröltetni a dolognak. Természetesen nem maradhatott el a gumifüstölő bajnokság sem, emellett a Boombasstic standját és néhány tűzzsonglőr játékát tekinthették meg a versenypályák mellől elkolbászolt nézők.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A széles felhozatalból a legérdekesebb autó talán az a GMC pickup volt, ami a maga 8:75-ös idejével az R-type kategória 3. helyezettje lett. "Vegyünk teherautót, mert az sokkal jobb" - kommentálta Attilánk, mikor egy időmérő futam során két autóval elhagyta a rendezvény másik amerikai autócsodáját, az egyébként V-max kategória 3. helyezettjeként befutó Chevrolette Corvette-et. Szintén az R-type versenyzője volt egy igencsak kiberhelt Audi CRX ami morcona külseje ellenére hihetetlen teljesítményt nyújtott. Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Őt csak az a fehér Camaro tudta lenyomni aki végül a kategória győztese lett. A Totalcar kategóriát egy diesel Golf nyerte, maga mögé utasítva többek között a a közönségkedvenc Marseille-i Taxit is, aki végül a 4. helyet szerezte meg. Az Auto HIFI kategóriában a Skodák, míg a Schlossgoldban a Trabik arattak. Az Auto World-ben óvás miatt nem hirdettek ki győztest, de időeredmények szerint egy nitrós Lada a legesélyesebb erre a címre.

Kicsit furcsa volt látni ahogy a jobb időeredmény érdekében néhány induló a végletekig kezdett eljutni. Imho azokat az autókat kellene - épített kategórián kívűl - indulni engedni, amelyikek legalább a műszaki vizsgán átmennek. Az még oké hogy valaki "neadjisten" kiszedi a pótkereket, de az olyan autókat amelyekről leszedik az ajtókat, vagy úgy állnak rajthoz hogy előtte az intercoolert manuálisan kell hűteni, kapásból át kellene minősíteni. Imho ennek az egésznek utcai autók versenyéről kellene szólnia, ettől van az a különleges íze, feelingje és több mint valószínű nem tenne jót neki ha elmenne ebbe az irányba - vagy legalábbis nem az R-Style kategórián kívűl.

Ezt leszámítva viszont ismét egy nagyon színvonalas rendezvényt tudhatunk magunk mögött, a szervezőknek csak gratulálni tudunk, garantáltan ott leszünk a következőn is - viszont ami biztos hogy egyikünk sem a kocsija nékül :)

Végezetül a kategória győztesek:

Schlossgold kategória (1000cm3 alatt)

1. Mészáros András (Trabant)
2. Szőke Gábor (Nissan Micra)
3. Szénás Sándor (Trabant)

Auto Hifi Studió kategória (1001-1500cm3)

1. Bán József (Skoda)
2. Gyurák Gábor (Suzuki)
3. Varga Péter (Skoda)

Auto World kategória (1501-2000cm3)

(óvás miatt később hirdetnek győztest)

Totalcar kategória (2001-2500cm3)

1. Hajdú Tamás (VW Golf)
2. Déri Tamás (Subaru)
3. Muha Csaba (Opel kadett)

V Max kategória (2500cm3 felett)

1. Farkas István (Audi S2)
2. Budanszky József (BMW M3)
3. Rúzsa István (Chevrolet Corvette)

R-type kategória (2500cm3 feletti nitrós)

1. Bodnár Tibor (Camaro)
2. Móczárt Tamás (Audi CRX)
3. Szokol Zsolt (GMC pickup)