Laza, widebody RX7... de mi történik a motortérrel?!

A Central Hall, azaz a közpső csarnok a SEMA Show-nak otthont adó Las Vegas Convention Center legnagyobb pavilonja. A legizgalmas látnivalók mindig itt találhatók meg a legkoncentráltabban és itt foglalnak helyet a legnagyobb autógyártói standok is.

Tematika terén velük együtt Racing és Performance (versenyzés és teljesítmény) gyűjtőnév alatt találhatjuk meg a legnevesebb háttéripari gyártók standjait, de jól megférnek az olyan egyedi autóépítő műhelyekkel, mint például a Goodguys, vagy a Ringbrothers, melyek az önálló kis szigetként üzemelő Hotrod részlegen, valamint a restaurált veterán autókból álló kiállítás, a Restoration Marketplace területén sorakoznak fel. is tartalmaz. Mindemellett nem hiányozhatnak a versenycsapatok sem a felhozatalból.

Foose-bácsi gyönyörű építése, egy 1932-es Muroc Roadster

A legtöbb cégnek itt már évek-évtizedek óta jól bejáratott, megszokott helye van, de persze most is voltak változások a standok terén. Az legújabb kiállítókat a pavilon egy külön részlegében sorakoztatták fel, amely Racing Annex névre hallgat. Ez egyfajta plusz reklám a friss brandeknek, melyek egyébként a show számos pontján megtalálhatók voltak - akár külön standdal is - nem feltétlenül csak a Central Hall-ban.

A felhozatalra pedig idén egyszerűen nincsenek szavak, beszéljünk akár az amerikai, akár az import gépekről. Az ember mindig azt hiszi, hogy van, amit már nem lehet felülmúlni, de ennyi hihetetlenül komoly autó vagy nem volt még kint eddig, vagy csak egy év alatt már eltompultak az emlékek. Mindenesetre, a dologról sok mindent elmond, hogy rekordmennyiségű képet lőttünk, melyek feldolgozása valószínűleg még jó néhány hétig tart majd a SEMA után is.

Csak egy veterán Shelby a sok közül...

A rendezvény egyébként a Las Vegas Convention Center összes csarnokát és fedett területét megtölti idén is: Westgate, North Hall, Central Hall, Grand Lobby és a kétszintes South hall - ezekhez csatlakoznak a kültéri zónák: Silver Lot, Bronze Lot, Blue Lot, a kizárólag pénteken üzemelő Gold Lot, valamint a tavalyinál másfélszer termetesebb sátorban helyet foglaló Performance Pavilion, ami a Racing Annex egy nagyobb verziójaként működik. 

Érezhetően több jármű is van, mint tavaly. A kültéren gyakorlatilag már alig lehet gyalogosan közlekedni a kiállított autóktól, a pickupoknak helyet adó Truck Zone területén kis túlzással lökhárítótól-lökhárítóig parkolnak a vasak. Hihetetlen látni, hogyan fejlődik a rendezvény még 50 év után is, hely tekintetében pedig megváltás lesz a jövőre elkészülő új, 55.000 négyzetméteres csarnok. Ez gyakorlatig annyi, mint a Hungexpo összes fedett kiállítói területe jelenleg.

Egy újabb hibátlan Rod

Ez a "kis" bővítés azonban csak a kezdet. 2023-ig összesen 427.000 négyzetméterrel (!!) növelik meg a Convention Center területét, részben a környező lakóépületek, parkolóházak és kereskedelmi egységek átalakításával. Az expó területe ezzel cirka két és félszeresére növekszik majd, tehát bőven lesz még itt olyan SEMA Show, aminek négy nap alatt már a felét sem lehet majd bejárni.

Ez persze leginkább csak a már most is végkimerüléssel küszködő médiásoknaklesz szívfájdalma, hiszen a SEMA-ra elég szűk réteg jár csak azért, hogy megnézze a show-t.  A rendezvény ugyanis elsősorban nem egy látogatóközpontú show, hanem zárt szakmai vásár, ahol a gyártók és kereskedők találkoznak a vevőkkel és a partnerekkel. A rendezvényre nem is juthat be még látogatóként sem akárki: a “köznép” számára ott van az Ignited, na meg a kültér, ami egyébként teljesen ingyenes. Magára a vásárra belépőt kizárólag előzetes regisztrációval vásárolhatnak az autós-motoros bizniszhez köthető látogatók, szigorú procedúra során igazolva, hogy létjogosultságuk van részt venni a rendezvényen.

Mazda RX7, de milyen!

Az egyik legfőbb témát pedig az új termékek és innovációk bemutatkozása jelenti, melyekből évente cirka 2.000 kerül reflektorfénybe a rendezvényen. A SEMA saját technikai laborral rendelkezik, ahol minden új háttéripari termék alapos vizsgálaton és tesztelésen esik át, mielőtt forgalmazási engedélyt és persze megjelenési lehetőséget kap.

Képeink közt első körben a Central Hall-ban készült fotóink egy részét találjátok, a többi folyamatosan érkezik majd ez alá a cikk alá, Ontopic bejegyzések formájában - érdemes lesz nyomon követni a galériákat!

A Toyota Tron-os megvilágításba helyezte a modelljeit

Tuningolt McLarenből annyi van, hogy már fel sem tűnik 1-1 különlegesebb darab

Rusty-kombó 

80 éves múlt! Makulátlan Ford Roadster, 1936-ból

Új Acura NSX... egy darabot nem látni itthon, pláne ebben a formában!

Chev Chevelle SS, nem középiskolás fokon

C10, rottyon

Folytatása következik, képeink első része a galériában!

Tetszett a cikk? Oszd meg Te is facebook oldaladon! Játékunkon egy Ken Block által dedikált, eredeti SEMA Show rendszámot sorsoltunk ki, ha részt vettél, nézd meg Te nyertél-e!
» Részletek itt! «