Vortech charged 1956 Chevy Bel Air ...

Az idei SEMA Show minden eddiginél nagyobb területen és több látnivalóval nyitotta meg kapuit a látogatók előtt. A felhajtás nem véletlen, hiszen nem csak tízes kerek jubileumra, hanem történetesen az 50. évfordulóra került sor ezúttal.

A rendezvény a Las Vegas Convention Center összes csarnokát és fedett területét megtöltötte: Westgate, North Hall, Central Hall, Grand Lobby és a kétszintes South hall - megtölti, ezekhez csatlakoznak a kültéri zónák: Silver Lot, Bronze Lot, Blue Lot, valamint a kizárólag pénteken üzemelő Gold Lot. Hogy a méretekkel tisztában legyünk, csak a három fő csarnok alapterületének mérete cirka 300.000 m2-t ad ki, ami már alaphelyzetben háromszor akkora, mint a komplett Hungexpo, a teljes külterével együtt. Ehhez jönnek hozzá még kültéri zónák (az összes "Lot"), a Bronze területére idén is felhúzott Performance sátor, a bemutatóknak / tesztvezetésnek fenntartott három betonpálya, valamint a csarnokok közt húzódó számtalan kisebb-nagyobb átjáró, folyosó és Lobby, melyek többnyire szintén teli vannak autókkal.

Az idei Battle of the Builders mezőnyének egyik tagja a Zeitronix-nál

Ekkor pedig még nem beszéltünk a számtalan tárgyalóról és konferenciateremről, melyek szinte mindegyike bevetésre kerül az új, vagy valamely specifikus termékek bemutatásának, különféle előadásoknak és találkozóknak. Ahogyan tavaly is említettük, a SEMA egyik legfőbb témáját az új termékek és innovációk bemutatkozása jelenti, melyekből évente cirka 2.000 kerül reflektorfénybe a rendezvényen. A SEMA saját technikai laborral rendelkezik, ahol minden új háttéripari termék alapos vizsgálaton és tesztelésen esik át, mielőtt forgalmazási engedélyt és persze megjelenési lehetőséget kap.

Egy laza RX7 a Garett by Honeywell standján

A SEMA Show beltéri területeinek bejárását idén a legnagyobb, Central Hall csarnokkal kezdtük, mely AMTS-nyelven fogalmazva a SEMA "A" pavilonja. A főként Racing és Performance (versenyzés és teljesítmény) tematika alatt futó zóna Hotrod részleget, restaurált veterán autókból álló kiállítást is tartalmaz. Itt találhatók meg - irgalmatlan demóautók kíséretében - a legnagyobb háttéripari gyártók standjai, de jól megférnek együtt az olyan neves, egyedi autóépítő műhelyekkel, mint például a Goodguys, vagy a Ringbrothers. Mindemellett nem hiányozhatnak a lifestyle cuccok és a versenycsapatok sem, a színes egyvelegből pedig hatalmas oázisokként emelkednek ki legnagyobb, amerikai érdekeltségű autógyártók standjai: Ford, Chevrolet, Toyota, Honda, Hyundai, Lexus, stb.

Amikor restaurált veterán izomautók találkoznak a Fast & Furious életérzéssel

Ami mindenképpen pozitívum volt, hogy a legtöbb céget többnyire a tavalyról ismert helyén találhattuk meg, így már nehezebb volt elveszni a show forgatagában. Az új kiállítókat a pavilon egy külön részlegében sorakoztatták fel, amely Racing Annex névre hallgatott. Ez egyfajta plusz reklám a friss brandeknek, melyek egyébként a show számos pontján megtalálhatók voltak - akár külön standdal is - nem feltétlenül csak a Central Hall-ban.

A standok és exponátumok terén is hiperkomoly felhozatalból kitűnni nem egyszerű feladat, de ebben a pavilonban gyakorlatilag nincs unalmas stand. A fő látnivalót a - valóban - minden témában, stílusban és korosztályban felvonultatott eszement építések adják, melyek igazán show-szerűvé teszik ezt a tulajdonképpen zárt szakmai vásárt. Bármilyen meglepő ugyanis, a SEMA elsősorban nem egy látogatóközpontú show. A rendezvényre gyakorlatilag nem is juthat be még látogatóként sem akárki, tehát nincs az, hogy odamegyek jegyet venni és megnézem a show-t: a “köznép” számára ott van az Ignited, na meg a kültér, ami egyébként teljesen ingyenes. Magára a vásárra belépőt kizárólag előzetes regisztrációval vásárolhatnak az érdeklődők, szigorú procedúra során igazolva, hogy valamilyen szinten közük van az autós-motoros bizniszhez, ezáltal létjogosultságuk van részt venni a rendezvényen.

Makulátlan Silvia S15

Nos, zárt üzleti buli ide, vagy oda, a tavalyi felvonáshoz képest érezhetően, nagyságrendekkel több látogatója volt idén a SEMA Show-nak. A hömpölygő emberáradat mind a négy napra jellemző volt, de főként a pénteki nap volt durva, akkor már szinte lépni sem lehetett. Mindez jól látszik a fotókon is, aki normális képeket akart gyártani, annak igencsak nehéz dolga volt, szélesebb látószöget tudó objektív nélkül pedig belekezdeni sem volt érdemes. A tavalyi galériát elnézve, ehhez képest egy éve ember sem volt a rendezvényen nevet

Full karbon 6-gen Mustang a Ford Performance standján

Tavaly a Rusty Slammingtont hozta, de idén sem szégyenkezett a H&R

Ugye látjuk az Accuair címkét? Ez a monstrum airride-os!

A net egyik jelenlegi legnagyobb sztárja, Ryan Tuerck Ferrari-motoros GT86-osa

Igen, ez valóban egy farönk, valóban jethajtással, a Bed Wood & Parts standján. Honnan máshonnan, mint Kanadából?

Elképesztő, ember nélküli koncepció a Chevrolet standján

Lingenfelter Corvette Stingray. A motorteret érdemes megkeresni a galériában!

Folytatása következik, képeink első része a galériában!