Az idei május 1-ét a szokásos majális mellett egy új próbálkozásként induló gyorsulási verseny tette színesebbé Kiskunhalas városában. A rendezvény házigazdája, a RoadRunner Autósport Egyesület által első ízben szervezett esemény a várakozásokon felül teljesített.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A helyszínt a sokak által már hazai terepként ismert Olajos út adta, ami a közel 100 főként térségbeli induló számára elegendőnek is bizonyult. Kicsit hátráltatta a verseny gördülékenységét a visszatérő sáv hiánya, de hála a fegyelmezett mezőnynek ez semmi komolyabb problémát nem okozott a verseny lefolyása alatt. A tikkasztó meleg ellenére nagyon sok nézőt vonzottak a futamok, a pletykák szerint többen látogattak ki rá, mint a halasi majálisra. A verseny élvezhetőségét mobil lelátók eszközlése javította, ezt talán a többi hasonló eseményen is rendszeressé kellene tenni. A gyorsulások egyhangúságát divatbemutató és a helyi paintball egyesület műsora színesítette. A műsorvezetésben az ex Z+ -os Balázs segédkezett, aki egyben a rendezvény sztárvendége is volt.

A délelőtti órákban történt gyakorló futamok során a versenyzők lelkiekben felkészülhettek a délutáni időmérőkre. A besorolások Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!között a nemzetközi gyakorlatnak megfelelő kategóriák mellett megjelentek a női vezetői és a Dízel/turbó dízel kategóriák is. A legnépesebb csoportot az 1501-2000 cm3-es autók tették ki. A verseny egyik kedvence a Dög Drag Team sárga Skodája volt, ami 2-es sebességi fokozat nélül is kategóriájának győztese lett. Szintén unikumnak számított a turbo dízel 1. helyezettje, a rendezvény legfüstösebb autójának kikiáltott szürke dízel golf. A közönség kedvence ismét a Marseille-i Taxi volt ami effektíve maga mögé utasította az egész mezőnyt. A nitrós autók képviseletében a már jól ismert szürke Peugeot 406 coupét láthattuk.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az időmérő futamok utáni döntők lebonyolítását hátráltatta hogy a döntősök közül sokan hazamentek mire sorra kerültek volna. Így két kategóriában is csak egyetlen autós állhatott rajthoz a döntőben.
A kategóriák végereményei a következők szerint alakultak (forrás: roadrunner.uw.hu):

I. Kategória: 0-1000 ccm3

1. Vezendi Tamás (Toyota Yaris)
2. Katona Zoltán (Suzuki Swift)

II. Kategória: 1001-1500 ccm3

1. Bán József (Skoda S-100)
2. Szabó Ákos (Honda Civic)
3. Nagy Péter (Peugeot)

III. Kategória: 1501-2000 ccm3

1. Zsebő Károly (Fiat Punto HGT)
2. Törteli Tibor (Toyota)
3. Bordás László (Opel)

IV. Kategória: 2001-2500 ccm3

1. Papp Zoltán (Peugeot T-16)
2. Paulik Sándor (Lancia)
3. Kátai Zénó (Lancia)

V. Kategória: 2501-

1. Szánocky László (Peugeot 406 coupe)

VI. Kategória: Szívó Diesel

1. Sánta Zoltán

VII. Kategória: Turbo Diesel

1. Hajdú Tamás (VW)
2. Kuncz Viktor (Seat Cordoba)
3. Radics Gábor

VIII. Kategória: Női

1. Frenyó Beáta (Fiat Punto HGT)
2. Takács Krisztina (VW Golf GTi)
3. Szonja Canadic (VW Golf IV.)

Összességében egy nagyon jó hangulatú, jól szervezett versenyen vehettünk részt, aminek színvonalán az első szervezésnek betudható apróbb hiányosságok (pl fotocella, visszatérő sáv hiánya) sem rontottak. A magabiztos kezdés után kiváncsian várjuk a következő RoadRunner által szervezett gyorsulási versenyt, amire előreláthatólag júliusban kerül majd sor.