... vagy akár mondhatnánk akár így is: Még halasibb iramban :)

A kiskunhalasi Roadrunner Autós Egyesület július 19-én rendezte meg II. gyorsulási versenyét. A fiúk megint kitettek magukért, egy nagyon jó szombati napot szerveztek az autók szerelmeseinek és a kilátogató érdeklődőknek. A futamok közé egy kis változatosságot hoztak a táncos és motoros show-k, bemutatók, a bátrabbak pedig kipróbálhatták magukat egy műbikán is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az időjárás majdnem megkeverte a lapokat, de a délelőtti órákban szemerkélő eső szerencsére meggondolta magát és máshova ment, így délutánra egész jó idő kerekedett. Gép és ember egyaránt örült a ténynek, hogy nem volt olyan rekkenő hőség mint május elsején, de azért így is szépen rábarnultak a pólók és napszemüvegek az emberekre.

A technika is fejlődésen esett át, most már beugrás érzékelő is a rendezők segítségére volt, így beugrással kapcsolatos vitás esetre nem volt példa. A versenyzők monitoron tekinthették meg az időeredményeiket, ami szintén nagy könnyebbséget jelentett, hiszen nem kellett várni a nyomtatott listákra. A lámpák ugyan néha megtréfáltak bennünket, nem akarták a jót, de végül mindig megemberelték magukat és sikerült működésre bírni őket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nézők és a szervezők legnagyobb örömére komoly tuning autók is megmutatták magukat, a nitróval szerelt nagyágyúk mindenkinek felkeltették az érdeklődését és be is bizonyították tudásukat. Ezekről az autókról részletes bemutatót is láthattok majd a készített interjúink alapján. A Nitrosystem munkái kitűnően szerepeltek a versenyen, több kupával is gazdagíthatták gyűjteményüket. Több érdeklődő akadt, akinek megfordult a fejében a nitro beszerelésének gondolata, a Nitrosystem pedig készségesen állt a rendelkezésükre, és bővebb felvilágosítással segítette őket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A DIESEL tuning gyöngyszemeit is megcsodálhattuk - már amit láthattunk a nagy füstfelhőkből - szereplésük előtt sokan meghajtották a fejüket. Közönség kedvence egy, a hungaroringes gyorsulásokról már jól ismert kis polski volt, amit egy 1.9Tdi motorral vadítottak meg. A kis szörnyeteget egyedül egy nitrós Camaronak sikerült lenyomnia a maga 500 lóerejével, a döntők után vívott szuperfutamban. A polák igen szép, kipufogóval és a gumikkal készített aszfaltrajzokat hagyott maga mögött - ezeket valószínű még unokáink is látni fogják :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Néhány érdekes megoldást is vizualizálhattunk, kivágott vagy leszerelt motorháztetőtől kezdve igen sajátos objektumokig, amiket a motorra műtve láthattunk. Volt olyan versenyző (na ki?) aki a klíma által lehűtött levegőt vezette a motorba, így próbálva nagyobb teljesítményt kicsalni a motorból, ehhez viszont le kellett operálni a gépháztetőt, és az utastérből műanyagcsövön kivezetni a zoxigént. Sajnos a tuningnak ez az ötlete nem vezetett eredményre, több teljesítményt vett el a klíma, mint amit hozzáadott a hideg levegő. A versenyző az ojjektum nélkül hozta a második helyet.

A döntőkben láthattuk a legérdekesebb futamokat, itt csaptak össze egymással az igazi nagyágyúk. Egyedül a 3. kategória döntője sikerült picit gyengére, mivel résztvevői közül sokan hazamentek a végső megmérettetés előtt.

A végeredmények pedig így alakultak:

I. Kategória (1000ccm-ig)

1. Törteli Tibor (Toyota Starlet)
2. Marosi Krisztián (Trabant)
3. Győrfi Attila (Trabant Speciál)

II. Kategória (1001-1500ccm-ig)

1. Bán József (Skoda S100, Dög Drag)
2. Varga Péter (Skoda S120)
3. Gyurák Gábor (Suzuki Swift)

III. Kategória (1501-2000ccm-ig)

1. Varga Balázs (Citröen Visa Gti)
2. Vámos Norbert (VW Scirocco)
3. Sándor Gábor (Honda Civic Vti)

IV. Kategória (2001-2500ccm-ig)

1. Lukács Ernő (Subaru Imprezza Sti)
2. Papp Zoltán (Peugeout 405 T16)
3. Bíró Géza (Honda Integra)

V. Kategória (2501ccm felett)

1. Bodnár Tibor (Chevrolet Camaro)
2. Domonkos Csaba (Alfa Romeo 164)
3. Buránszki József (BMW M3)

VI. Kategória (szívó Diesel)

1. Szabó Ferenc (VW Golf III)
2. Vízkeleti János (Citröen Berlingo)
3. Rácz Attila (VW Caddy)

VII. Kategória (Turbó Diesel)

1. Krüpl János (Polski Fiat 126J)
2. Hajdú Tamás (VW Golf)
(3. Münz Viktor (Seat Cordoba) )

VIII. Kategória (Női vezetők)

1. Czikó Anett (VW Passat Tdi)
2. László Kókai Alíz (Suzuki Swift)
3. Szonja Canadic (VW Golf Tdi)

Összességében ismét egy nívós rendezvényen vehettünk részt, és kiváncsian várjuk a szeptemberi finálét, ami a hírek szerint még a mostaninál is nagyobb durranás lesz. Jópár interjút készítettünk, ezek folyamatosan kerülnek majd feltöltésre. Videóink pedig jövő hét elején lesznek elérhetők.