Ahogyan minden évben, a Tuning World Bodensee legfőbb attrakciója vitathatatlanul az European Tuning Showdown volt idén is. A tucatnyi európai országból érkezett autócsodák döntőjére szokás szerint a rendezvény utolsó napján került sor, ahol kiderült, hogy az előző napok során összeállt TOP16-ból ki melyik helyezést szerezte meg végül.

Az ETS felhozatala 64 autóból állt össze idén - korábbi cikkünkben egy méretetes galériát is láthattok róluk - akik a négy nap folyamán egyenes kiesése rendszerben mérkőztek meg egymással a helyszínen kialakított arénában. A párbajok körítésére minden eddiginél komolyabb hangsúlyt fektettek a németek, a bevonulások és a felkonfok szinte már boxmérkőzés-számba mentek. Köszönhető ez a kezdetek óta állandó, a témát a kisujjából rázó speakernek is, aki minden fontos infót megosztott a közönséggel a versenyzőkről.

Mindez fontos momentum volt, hiszen akadtak azért nyelvi nehézségek. Idén meglepően sok, angol, vagy német nyelvet nemigen beszélő tulajdonosú autó érkezett a franciáktól és az olaszoktól, de volt versenyző Angliából, Írországból és Svédországból is. A végeredmény kihirdetéséhez a legjobb 16 autót parkoltatták az aréna köré, ahonnan egyesével hívták be őket, természetesen a lista végéről indulva.

Ken Block is tiszteletét tette a díjátadón

A helyezetteket egyre növekvő kupákkal, a TOP 10-től lefelé pedig már pénznyereménnyel és SONAX ajándékcsomaggal is díjazták a szervezők, na meg persze két puszival, melyet az újdonsült Miss Tuning, Vanessa Schmitt nyomott a győztesek arcára.

A versenyzők továbbá kezet foghattak a Tuning World Bodensee amerikai sztárvendégével, az idén az AMTS-en is vendégeskedő John D'Agostino-val, sőt, a TOP 5 már a közönségtalálkozóra érkezett gymkhana-legendával, Ken Block-kal is kezelhetett. 

A Chrystal Award of Excellence idei tulajdonosa

A ceremónia ez alkalommal is az Agostino-féle Styling Car of the Year díj kiosztásával indult, melyet egy francia Chevrolet El Camino lowrider zsebelt be. Ha emlékszünk, két éve Dózsa Feri Mustangja kapta meg ezt az elismerést.

Nézzük sorban, kik lettek Európa legjobbjai 2017-ben!

16. helyezett: Audi TT "LowLitta" egy hölgy, Elfids Tauterer elképzelései szerint

... de még mielőtt következhetett volna a következő díjazott, történt némi atrocitás: négy helyi aktivista szaladt be az arénába, a bukósisakokat leszámítva gyakorlatilag anyaszült meztelenül kezdtek el pózolni az autó mellett. A rájuk festett feliratok alapján a szexuális töltettel marketingelt áruk ellen szólt a röpke performance, míg a döbbenettől hirtelen lefagyott biztonsági őrök el nem vezették őket.

Mondanom sem kell, csodás látvány volt mindez, alig egy méterről...

15. helyezett: Benjamin Jung és egy hihetetlen módon átszabott, airride-os Smart ForTwo. Talán az előző flashmobon felbuzdulva, itt a tulajdonos barátai hoztak össze egy meglehetősen érdekes táncbemutatót :)

14. helyezett: Günther Scheber és egy gyönyörűen összerakott Golf II GTI

13. helyen: a döntős olasz építések egyike, Robin Mazza komplett velúrbőr borítású Golf VI-osa.

12. hely: Bradley Ross, egy brutális, ikerturbós V8 BMW E30-assal. Bradley Londonból érkezett idáig, meg is kapta a kis fricskát a speakertől: Tudtad, hogy jövőre már útlevéllel kell jönnöd az ETS-re? :)

11. hely: Egyik nagy kedvenc, Julien Fremlet és egy makulátlan VW Scirocco, Franciaországból

Már éppen a TOP10-en belül: a D'Agostino-féle díjat is megnyerő Chevrolet El Camino pickup, David Quasevi-től

9. hely: egy svéd Opel Omega, cirka 800 lóerővel! A tulajdonos Kijetil Mekkeigárd

8. hely: az egyik legkülönlegesebb építés az idei mezőnyben. Az Audi-motoros "Tiger Avon" kit-car nemcsak alváz és futómű terén, de minden kasztni-elemében egyedi. Eric Van Hamme hozta el a show-ra, Hollandiából

7. hely: patika 1955-ös Buick, egy meglepően fiatal tulajdonostól, Oliver Bogatu-től, aki John D'Agotsino unszolására nevezett az ETS-en. Tavaly még a B3-ban láttuk, a szokásos amerikai autós felhozatalban

6. hely: igen, ez bizony egy C Corsa, erősen Audi tartalommal, rengeteg egyedi megoldással. Az igazán kivételes építés Martin Möbius keze munkája

5. hely: full karbon airride-os GT-R, több, több, mint 1.200 lóerővel, Alan Forber-től

4. hely: egy osztrák versenyző, Bane Stojanovic, aki egy pickuposított Volkswagen Bogarat hozott a show-ra. A teljes kasztni, alváz, futómű egyedi építés, a motor az eredeti Kaferé a hátuljában

A dobogós gépeket tavalyhoz hasonlóan egyszerre hívták porondra. Középre egy fehér Alfa 75-ös állt, így megint várható volt, hogy ő hagyja majd el először az arénát.

Így is lett: a 3. helyen Oliver Keerigen végzett.

A döntő pedig egy amerikai és egy angol modell között zajlott. A bal oldalon egy olasz úriember, Tacchi Mirko Mini Coopere foglalt helyet, ami már megjelenésében is az egyik legdurvább építés volt odakint. A malomkeréknyinek ható 18-as felnikre airride futómű süllyesztette a kasztnit, az első sárvédők a motorokhoz hasonlóan a kerekekkel együtt fordultak. A minden elemében egyedi megoldásokat magán viselő kisautó minőség terén is makulátlan volt, de nem kevésbé ellenfele, akit már az idei mezőny első körbejárása során kiszúrtunk. Lauritz Tatas kompresszorozott C5-ös motorral szerelt, full karbon kasztnis 1963-as Chevrolet Corvette Stingray-e méltó utódja a tavaly második helyezést elért Charger-üknek, ami akkor Bomain Rouileau Chevrolet Corvair Coupéja ellenében maradt alul.

A történelem pedig megismételte önmagát: a 2. helyen végzett Lauritz Tatas Stingray-e

... és az idei ETS-győztes, Olaszországból: Mirko Tacchi Mini Cooper HotRod

Mirko Tacchi és barátai több olasz dalt is elénekeltek a győzelem mámorában

A 2.000 Eurós pénzdíjazás és a hatalmas kupa mellett őt éri az a megtiszteltetés is, hogy novemberben kiutazhat Las Vegas-ba, a világ legnagyobb háttéripari kiállítására.

Az ETS-es autókat természetesen szénné fotóztuk odakint, a róluk szóló külön cikket, cirka 300 képpel itt találjátok! Jelen galériánkban pedig a döntőn készült fotókat találjátok - klikk ide, vagy a képekre!