Carstyling Quad tuning Golf VI

Fotók: Dombóvári Mihály

A tavaszi Carstyling Tuning Show 3 napja alatt nyilvánosan épült meg Quad Golfja. Ez amolyan stilszerű mutatvány is volt, mert egyrészt ez volt a hatodik show, másrészt 2010-ben egy VW Golf V-öst tuningoltak. Míg tavaly a Golf V-ös használt kocsiként épült át, most az alanyautó vadonatúj, éppen csak kigördült a szalon ajtaján. Most azonban ezt a kocsit nem sorsolták ki, Quad sajátja, ahhoz túl drága lett volna, kocsi helyett 2 millió értékű uningot lehetett nyerni. Az eredeti színe fekete, ebben már volt előre gondolkozás, hiszen a rendeléskor már tudták a kocsi sorsát, és így azt is, hogy át lesz fényezve. Viszont a fényezéshez a motort nem szerelték ki, ez már nem fért volna bele a három napba, és az eredetiben hagyott fekete motortér bármely új színhez passzol.

Carstyling tuning Quad Golfja

Miután beállt a Golf VI a pavilon szereldéjébe, rögtön a szétszedésével kezdték. Kiszerelték a teljes utastéri berendezést, mert megindult a kárpitos munka, levették a felniket, szétszerelték a futóművet, lecsavarozták a lökhárítókat és a lámpákat. Sőt minden külső díszt lekaptak, hiszen a fényezéshez elő kellett készíteni az autót.

Carstyling tuning Golf VI 1.4 TSI

A külső design az Angliából már hazatért Plasztik nevéhez kapcsolódik. Ő készítette el üvegszálas műanyagból az optikai kittet, amely első- és hátsó szoknyából, valamint két küszöbből áll. Az autó fényezéséhez egy ultra-zöld színt választottak a House of Kolor spéci árnyalataiból. A felfújás, amelyet Gengeliczky János és Serkedi Zsolt végzett. most sem volt egyszerű. Teljesen átcsiszolták a kasznit, majd felvittek három réteg alap feketét. Ezt újra lecsiszolták és megdobták két réteg furcsa zölddel, amiből még messze nem derült ki, mi lesz a végeredmény. Mert jött még két réteg úgynevezett juice, egy narancsszerű anyag, amelytől az alatta levő zöld megkapta a végső árnyalatát és a mélységét. Persze a rétegekből még mindig nem volt elég, ezért a drága festék védelmére felfújtak még két réteg fedőlakkot. A motorháztetőre egy airbrush is felfújtak, de ezt már a Zsukart készítette.

Carstyling tuning Laci Golfja

A fényezés elkészültével elkezdhették összerakni az autót. Az ablakokat fóliázták, akárcsak az első fényszórókat – ez utóbbiak speciális lámpafóliát kaptak, látványra sötét, a világítási teljesítmény viszont nem romlik. A hátsólámpákat kicserélték, a BG Tuning szállított JOM tuninglámpákat a kocsihoz. Apróságokra is figyeltek, így CarSign nemesacél rendszámkereteket csavaroztak fel.

Quad VW Golf VI JOM lámpa a BG tuningtól ledes

De nem csak a látványon módosítottak. Nem tették vissza a gyári futóművet, a helyére egy Koni állítható szett sportfutóművet szereltek be, amely jelenleg a csúcskategóriát jelenti a Golf VI-hoz. A futásjellemzőket az új futóművön kívül a felszerelt Oxigin 19 colos felnik is módosítják, amelyekre 225/35 R19 abroncsokat feszítettek.

Carstyling tuning VW Golf VI diffúzor

Gépészeti munka volt az új Proex kipufogó felszerelése is. A rendszert a katalizátortól hátrafelé módosították, nem csak plusz teljesítményt szedtek ki a motorból, de az addig oldalt kivezetett kipufogóvég középre került. A helyben elvégzett teljesítménymérés szerint 8 lóerőt hozott a kipufogótuning.

Carstyling VW Golf VI 1.4 TSI tuning Oxigin felni 19 col

A Golf további teljesítménynövelése a Snowperformance feladata, akik a kocsiban dolgozó 1,4 literes TSI motor kompresszoros és turbós 160 lóerős változatából 240 lóerőt is ki tudnak húzni. A szelídebb megoldás 210 lóerőt teljesítményt jelent.

Carstyling tuning Golf 1.4 TSI Gulácsi Galery - Szakáll installáció

Miközben gépészkedtek az autón, dolgoztak a hifin és a kárpitozáson is. Kiszerelték a vadiúj üléseket, lenyúzták a gyári szövetet, sőt azt is ami alatta van, csak az ülésváz maradt. Szépen kiszabták a fekete bőr belsőt, amelyet zöld cérnával varrtak. Hogy izgalmasabb legyen a belső kompozíció az ülések közepét szintén zöld cérnával steppelték, és ugyanezt tették az ajtókárpitok betétjeivel is. A kárpitos munka a Király Bőr hozzáértését dícséri.

Carstyling tuning Golf 1.4 TSI steppelt ajtóbetét

A hifi installáció is szépen épült az autóban, amelyet újra a Gulácsi Galery végzett. Most eddig Magyarországon ismeretlen hifi-részegységeket alkalmaztak. A fejegységet a Szilasi Multimédia adta, egy CMP típusú multimédia állomás. Ez küldi a jeleket az ESX erősítőknek, amelyből kettő jutott a kocsiba, egy négycsatornás és egy kétcsatornás. E kettő, valamint a két nagy mélynyomó a csomagtartó padlójába került, az első ajtókba pedig egy 16,5 cm áttmérőjű komponens szettet szereltek. A végeredmény egy szolídan feltűnő tuningautó, amely nem "villantós", inkább a kifinomult irányzatot képviseli.

További és nagyobb fotók a képgalériában

Carstylint tuning VW Golf VI

Carstyling tuning VW Golf VI 1.4 TSI steppelt bőr üléskárpitozás