Az Európa legnagyobb tuning kiállításaként ismert Tuning World Bodensee keretei közt megrendezett szépségverseny évről-évre komolyabb felhozatallal büszkélkedik. 

A 2010 óta zajló European Tuning Showdown idei mezőnyének szinte minden indulója külön bemutatót érdemelne, jó párat már bemutattunk közülük az eddigiekben is: az idei győztest, a W12 motorral szerelt Fridolint, egy makulátlan kettes Golfot, valamint egy sokak által meg nem értett francia Audi TT-t.

E cseresznyebordó Audi A4 kabrió pedig szintén megér egy-két misét, bár első ránézésre - amellett, hogy bitang szép a gép - rettenetesen nagy újdonságokat azért nem talál rajta az avatatlan szemlélődő.

A dolog azon infó tudatában kezd igazán érdekes lenni, hogy tulajdonosa, Christian már több, mint 10 éve reszelgeti az autót, ahol lehet, ott saját kezűleg, hiszen autószerelőként keresi a kenyerét. Viszont ehhez a 10 évhez már legalább is a sorozatgyártása előtt hozzá kellett volna látnia a géphez, hiszen a B7-es csak Audi 2004-ben került piacra.

A csavart a dologban egy saját készítésű modellfrissítés jelenti, Christian autója ugyanis - bármennyire mást is mutat - egy 2000 és 2006 között gyártott B6 (Typ 8H). A kasztni elemek jó része azonban cserére került: a komplett lökhárítók, küszöbök, sárvédők, valamint az első-hátsó lámpatestek is egytől-egyig a következő generációs B7 RS4-esről származnak.

A kasztnit a főleg Kawasaki motorkerékpárokon található Diamond Candy Red gyöngyház fényezésével öntötték nyakon, felnik tekintetében pedig bézsre fényezett küllőkkel ellátott Schmidt Revolution CF felgenek kerültek fel, 9.5 x 20 colos méretben, 255/30ZR20-as abroncsokba csomagolva.

A mutatós garnitúra szépen bújik meg a széles sárvédők alatt, a Bilstein futóműre épített airride rendszer akár 160 mm-el képes a menetmagasságot csökkenteni.

Motorerő tekintetében sincs sok ok a szégyenkezésre. Az A4 1,8 literes turbómotorjának tudását a Schalk Tuning duplázta meg, pontosan 330 lóerős végeredménnyel. Mindehhez egy K04-es csiga, nagyobb cooler, valamint Eisenmann dobokban végződő egyedi, 65 mm-es kipufogórendszer adta a hardveralapot.

A motortér optikailag is gyönyörű: egyedileg készített, mesterien bőrözött bézsszínűre borítások takarják el az alkatrészeket, a szettben lévő hűtő- és olajsapka pedig az Audi R8-asból származik.

Hasonlóan az orrban látott felálláshoz, az utastér is komplett bézs-vörös bőrözést kapott, beleértve az üléseket, ajtópaneleket, az összes létező konzolt, borítást, oszlopokat, valamint a műszerfalat és a kormányt - tehát gyakorlatilag mindent, amit egy kabrió utasterében bőrözni lehetséges. A modern, méhsejtszerű varrások mellett némi Alcantara borítás is található idebent, a pedálok és a kormány - a váltófülekkel együtt - pedig az RS5-ös Audiból származnak.

Ilyen körítés mellett természetesen a multimédiát sem aprózták el. Kabrióba köztudottan nehéz jó zenét építeni, így az Audiosystem HX szettje két extra mélynyomóval egészül ki a csomagtérben. Az igényesen megépített, szintén bézs bőrbe bugyolált installációba egy 17 colos monitor is belefért, további kettőt az ülések fejtámláiban, valamint a multimédiás fejegység kijelzőjeként találunk elől, az utastérben.

Habár elég egyértelműen showautó arcot mutat, Christian a hétköznapokban is rendszeresen használja az Audit. Legtöbb esetben persze találkozókra jár vele, de szép, napos időben nem gondolja meg kétszer, hogy mivel is induljon neki az utcának. Elvégre mi másért is vesz kabriót az ember, nem igaz?