Shotokan harci bemutató... honnan is ismerős ez? Nos, ezúttal nem a Papírkutyák legendássá vált cserépléctörős részletéről lesz szó, ellenben egy szép egyedi Lada tuningról, valahonnan Oroszországból.

Az orosz autóipar remekei és a japán autós kultúra találkozásáról eddig főként motorikus átalakítások kapcsán hallhattunk: volt már Nissan Silvia blokk Lada 2104-esben, sőt Skyline RB25DETT is egy 2105-ösben. Jogosan adódik a kérdés, ha már a szív japán, miért nem utalhat erre a külső is?

Az idevágó részlet a Papírkutyákból :)

Adott ez az 1999-es példány, melyet az azóta is megőrzött, eredeti Dacha Racing Green fényezéssel vásárolt meg tulajdonosa. A teljesen gyári állapotú gép első módosítása a radikális ültetés volt, első körben felkeményített lengéscsillapítók, valamint házilag barkácsolt rugószett segítségével.

A többi módosítás tulajdonképpen a felniválasztásra vezethető vissza. Az orosz K&K Wheels 15x10.0 colos, ultraszéles garnitúrája első látásra szerelem volt, a rájuk robbantott 195/45-ös Michelin Pilot Exalto abroncsokkal pedig remek Mexiflush kiállást adott a Ladának. Mindezt az első lökhárító eltávolításával és a típushoz népszerű Wihuri koptatóval, a csomagtérfedélre szerelt AVR spoiler, valamint az elmaradhatatlan nelásskirács felszerelésével vadították tovább.

Habár nem volt rossz az elképzelés, az alap probléma maradt: kompromisszumot kellett kötni a használhatóság és az ültetés mértéke között. Pedig még csak nem is volt porig rakva a szekér - mint korábban láthattuk, odakint akár 2,5 cm-re a földtől is kezdődhet az a bizonyos szint - de nem ez volt a fő gond. A széles kerekek rendre beleértek a sárvédőbe, nagy sebesség mellett pedig ez ugye nem annyira előnyös tulajdonság. A gyári méretnél lényegesen terjedelmesebb, tíz col széles felnikről beszélünk, így a peremezés már eleve ki is esett a pikszisből.

A megoldást végül egy hirtelen jött ötlet, valamint az ehhez Moszkvában beszerzett sárvédő-szélesítések jelentették. A klasszikus JDM versenyautók jellegzetes, szegecselt kiegészítői brutálisan szépen állnak a kocka formához, ráadásul felszerelésük után még pár centivel lejjebb is lehetett ültetni a kasztnit.

Mindezt a jobb fényszóró alá kivezetett coolerrel, valamint a csigaszemtükrökkel (copyright by Karotta) megtoldva, bármiféle komolyabb megalkuvás nélkül bele lehet látni például a 70-es évek Nissan Skyline GT-R-jét. Még a koptató is passzol, amit a sárvédők után szintén szegecsekkel díszítettek, a távoli rokonságot pedig a felkelő nap országát szimbolizáló fehér körös dekorációval tették egyértelművé.

További optikai tuningfogásokat az első lámpatestekben találunk, melyek nem a típus eredeti darabjai, sötétített üvegekkel: a fekete burák mögött a 2106 fényforrásai bújnak meg, a jeltelen hűtőrács, valamint a kilincsek szintén egyedi darabok.

Az utastér extra órákkal szépen telepakolt műszerfalat, Takata öveket és Bride sportüléseket, valamint MOMO sportkormányt rejt.

Motorilag - habár minden eddig látott példánynál jobban illene bele - itt egyelőre nyoma sincs a japán technikának. A leírás szerint a fedél alatt a jó öreg gyári ezerötös négyhengeres dohog némi tuninggal, valamint egy sport kipufogórendszerrel párosítva. Pedig mondjuk egy kellemes turbósítást azért szívesen belelátnánk, mint erősen hasonló finn barátja esetén.

Forrás: Drive2.ru