Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Közel hat évet kellett várni a legenda folytatására: a legújabb Skyline, az R35 a napokban jelent meg a japán szalonokban, de már november folyamán több, mint 2000 előrendelést tudhatott magáénak a Nissan. Az új széria sikerére való tekintettel már hivatalosan is elterjedt a hír, hogy az R35-nek is lesz V-Spec kiadása, mégpedig 2009-ben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A jelenlegi GT-R felszereltség tekintetében három szinten elérhető: Base, Black Edition és Premium, ezek mellé társul majd a legmagasabb szintet jelképező verzió. A V-Spec, vagy Victory Specification kiadást az R32-es Skyline GT-R-en mutatták be először. A csomag akkor a Nissan versenysportban elért sikereinek állított emléket, a későbbi Skyline-okon pedig már hagyomány lett V-spec kiadás elkészítése.

A V-Spec csomaggal ellátott Skyline tulajdonképpen egy gyári tuning verziónak is mondható: szigorúan manuális sebességváltóval készül, erősebb, és e mellé súlyban is karcsúbb, mint mezei GT-R társai. Mindemellett vélhetően optikailag is lesznek különbségek, mindenesetre hivatalos bejelentés a felszereltségről még nincs, ami eddig biztos, az, hogy lesz.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A napokban röppent fel viszont a hír, hogy egyesek már most látni vélték az új verziót. A Nissan tradicionálisan év végén tartja meg utcai- és versenyautói seregszemléjét, melyet Nismo Festival néven, idén a Fuji Speedway versenypályán prezentált a tömegek felé. A fesztiválon egy titokzatos, versenyre felkészített R-35 GTR is feltűnt, melyet több hírforrás is azonosít a V-Spec kiadással.

A - jobb hűtést elősegítendő - lecsupaszított első lökőssel, bukókerettel, versenysportban használatos tank-beömlővel és erősen ültetett futóművel ellátott Skyline viszont sokkal inkább kelti egy jövendőbeli pályaautó benyomását. A Nissan számos sportágban indítja majd az új trónkövetelőt is, tehát mindez inkább elképzelhető, mint hogy a képeken szereplő vas egy utcai autó prototípusa legyen. Idővel ez is kiderül.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az új GT-R egyébként gyárilag is méltó folytatása a Skyline legendának: az eltalált forma, és legfőképp a 3.8 literes, V6-os ikerturbós „VR38” motorral ellátott R35 480 lóereje és 588 Nm nyomatéka minden bizonnyal sok fanatikus igényeit elégíti majd ki, originál állapotában is. Az autót szinte kitömték a extrákkal, a számos opció mellett az egyik érdekesség a VDC-R (Vehicle Dynamic Control – „dinamizmus szabályzó”) kapcsoló, mellyel a futómű keménysége, valamint a váltófokozatok állíthatók elektronikusan Normal, Comfort és „R” beállítások szerint.

Belegondolni is merész, milyen tuning verziók fognak születni ebből ...