Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Alig két hete ért véget kontinensünk legújabb kezdeményezésű tuning showja, a My Car 2010, mely a Tuning World Bodensee szervezőinek hírnevét öregbíti tovább. A rendezvény szépségversenyén az Európai tuning szcéna krémje mérkőzött meg a legrangosabb elismerést jelentő kupáért, melyet végül egy gyönyörűen átalakított Opel Rekord C kupé tudhatott magáénak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autó gazdája, Dirk Hattenhauer egy Dortmund melletti kis település, Herzebrock-Clarholz lakója, az átépítéseket pedig saját vállalkozása, a BSG Racing égisze alatt végzi. Dirk, az 1970-es Rekordot saját referenciaként kezdte építeni, 18 hónap és csaknem 2.800 munkaóra beleölésével, idén készült el a minden tekintetben patika állapotot mutató géppel.

Az év végi győzelem pedig csak a hab volt a tortán, a Rekord ugyanis nem csak a My Car keretei között szerzett magának elismerést: többek között az idei Pirelli Tuning Award 2010 első helyét is betudta, valamint a Sonax Forever Tuned pályázatának megnyerésével a világ legnagyobb tuning kiállítására, a SEMA Show-ra is kijutott.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Ahogyan egy ilyen korú jármű átalakításánál lenni szokott, az egyik legkomolyabb feladatot a közel 40 éves autótest teljes restaurálása jelentette. A teljes szétbombázástól a legapróbb részletekre kiterjedő mutatvány, a megfelelő alkatrészek beszerzése mellett igen komoly kasznis munkát igényelt, a gyári állapotokhoz képest pedig több egyedi változtatás is történt. A sárvédők a felnikhez maximálisan passzoló egyedi, kiszélesített ívet kaptak, fullra krómozott lökhárítók, díszcsíkok, lámpamaszkok, tükrök, kilincsek, hűtőrács, valamint tanksapka váltotta az eredeti elemeket, kiegészítők terén pedig a Hella első indexei, valamint az amerikai modell hátsó lámpaburái kerültek felszerelésre. Az egyetlen műanyagos átalakítást az autó elején található szolid légterelő alkotja, ennek kivételével a teljes kaszni, beleértve a teljesen síkra csiszolt komplett alvázat is, kétszínű, gyöngyház fehér-fekete fényezést kapott.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Igazi csemegét találunk a motortérben is: az 1.9 literes, négyhengeres blokkba, kovácsolt dugattyúkat és hajtókarokat, valamint sport vezérműtengelyt szereltek, polírozott-bővített hengerfej, megnövelt szelepek és erősebb szeleprugók képezik az alapot a 45-ös Weber karburátoroknak, valamint az Irmscher leömlőjének, mely egy egyedileg épített, 60 mm-es sport kipufogórendszerbe torkollik. Az aktuális állapotában 150 lóerőt teljesítő erőforrás számos további, egyedileg gyártott, vagy teljesen új alkatrészekből összepakolt motorikus kiegészítőt tartalmaz, a habot a tortán azonban mindezek összképe jelenti. Amellett, hogy az egész nagyjából úgy néz ki, mintha frissen gurult volna ki a gyártósorról, Dirk amit csak lehet lekrómoztatott. A komplett blokk, hajtáslánc, valamint a kipufogó elemei mellett mindez a futómű alkatrészein is folytatódik!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A sportosabb megjelenéshez, és vezetési élményhez e téren a Bilstein állítható szettjére esett a választás, melyet Weidner rugókkal kombinálva elől 100, hátul 90 millimétert ültettek a kasznin. A felnik stílszerűen a BBS Magnesium Racing E50-esei, 8 és 9x15 hüvelykes méretben, aranyszínű középpel, valamint Michelin Semi slick abroncsokkal felruházva. A fékeket a BMW E30-ból adaptálták, 248 mm átmérőjű hűtött – és természetesen – króm tárcsákkal szerelve.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Ilyen körítés mellett pedig természetesen az utastér sem maradhatott változatlanul. A komplett restauráció mellett, króm pedálok, kormányoszlop, valamint középkonzol, felújított műszerfal és kortárs rádió alkotják a belső optika egy részét. A meglehetősen öreg audioeszköz egyébként egy kétcsatornás erősítőhöz csatlakozik, mely az ajtókban, valamint a hátsó ülés közepén található hangszórókat szólaltatja meg. A beépítés maga teljesen szolid, és szinte észrevehetetlen, de ezen az autón már inkább csak rontana egy látványos installáció. Ez, együtt a komplett, remekül eltalált fekete-fehér belső bőrözéssel már év végére készült el, a SEMA után Dortmundban láthattuk először teljes pompájában (korábban egy Commodore A Coupe felújított fekete bőrruhája látta el ezt a feladatot)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A csomagtér a teljes puritánság jegyében került kialakításra: némi krómozás, valamint az alulról is fényezett benzintank felső része figyelhető meg itt, rajta egy háromkerekű bicikli képével, valamint egy kissé hibásan megfogalmazott angol szöveggel: „We learned at a early age that: FWD SUCKS” (már kiskorunkban megtanultuk: az elsőkerékhajtás sz.r).

Annyi azonban biztos, hogy az apró nyelvtani bakit leszámítva, hibát keresve sem találhatunk az autón, mely méltán lett 2010-ben Európa legjobbja. A kérdés már csak az, Dirk vajon legyőzőre akad-e 2011-ben?