A német showautó szcéna traileres szegmensének képviselői között nem ritkák az autót már-már vitrinben tartott műtárgyak szintjére hozó átalakítások. Alapként ezekhez szinte kizárólag VW-konszern gépeket láthatunk, sikerülhet ugyanez egy Fiatból is?

A jelek szerint igen, legalábbis ez az idei Prague Car Festival döntős Bravo megoldásait tekintve közel ezen a szinten áll.  A központi témát a króm és a csillogás jelenti, e téren pedig kevés olyan alkatrész található a gépen, amit szlovák tulajdonosa - Milan - valamilyen szinten ne piszkált volna meg.

csupa króm és polír

Kezdjük is talán a motortérrel, ami egy 1.6 literes négyhengeres, 16 szelepes benzinmotort rejt. A tuningot síkolt hengerfej és chip képviseli sport kipufogó- és légszűrőrendszerrel párosítva, a hajtást pedig könnyített lendkerék módosítja. Itt azonban nem a gyárilag 102 lóerős erőforrásba préselt plusz teljesítmény jelenti az extrát, hanem az, amit optikailag műveltek a motorral: gyakorlatilag minden krómozásra, polírozásra vagy fényezésre került, beleértve a szelepfedelet, szívócsonkot, radiátort, a tornyokat, csöveket és takaróelemeket is.

A csillogó koncepció az alvázon irányában is folytatódik. A lengőkarokat, az olajteknőt és a futómű alkatrészeit egy az egyben krómozták, a váltót fényesre polírozták, a Fiat Coupe-ról származó fékek rézszínű, a dobbetétek pedig ezüst airbrush fényezést kaptak.

króm futóműhöz króm emelőt

Mindehhez már nem is kérdéses az aranyfényű csavarokkal feldobott polír felni, ami az RH 17 colos garnitúráját takarja. Bizonyára sokak fejében megfordul a kérdés, hogy ha már show-autónak készült a paripa, miért nincs rajta legalább egyel nagyobb kerék. A válasz igen meglepő volt: mivel az autó gyakori utcai használatban van, ez a maximum ami felkerülhet. Északi szomszédainknál (is) csak olyan kerék lehet az autón, ami a gépkönyvben szerepel, viszont itt bármilyen eltérést nagyon szigorúan büntetnek a rend őrei. Tehát aki esetleg azt gondolta, csak idehaza nincs kolbászból a kerítés, jobb ha tudja, hogy tuning terén máshol sem különb a helyzet, sőt.

A kisebb kerékre egyetlen jó kompenzáció létezik, ez pedig a komolyabb ültetés, amihez a sárvédők peremét is cirka 4,5 cm-el ki kellett húzni. Ezután jöhetett a nagy csüccs: A Bravo állítható futómű / airride kombóval lett felszerelve, utóbbi kompresszorát alul hátul, a bebőrözött benzintank mellett rejtették el.

üzenet a csomagtér alól

A külcsínt egyedi metálkék fény, valamint sportos, de a jó ízlés határain belül maradó bodykit dobja fel. Kiegészítők terén Angel Eyes izzós első, valamint teljesen egyedileg készített, ledes fényforrásokból összerakott hátsó lámpa került bevetésre.

Az utastér teljesen passzol a kint látottakhoz: a kék-fekete bőrözés nem csak itt, de a motorháztető belső felületén is tetten érhető, az utastérben pedig amit nem ez a bevonat borít, azt vagy fényezték, vagy krómozták, vagy pókhálószerű airbrush mintával látták el. Sőt, van ahol még maga a pók is ott figyel.

az utastér talán egy kicsit már túlzás

Mindez kiterjed a legapróbb részletekre, így a Recaro sprtülések és a MOMO sportkormány mellett a kézifékkarra, de még az üléstámla dőlésszögének szabályzójára is. A sztájling a műszerfal kijelzőit is érintette, ahol egyedi készítésű és megvilágítású számlapokat is találunk.

A show-kategóriából természetesen a komoly hifi installáció sem maradhatott ki: a csomagérben, a 24 colos monitor lábához beépített négycsatornás erősítők két Hertz Mille szettet hajtanak meg, garantáltan dobhártyaszaggató teljesítménnyel.