Bitang erős középmotor egy kis Volkswagenben - ismerős kombó? Idén pont egy ilyen hasonló építés nyerte meg Európa legrangosabb tuning-megmérettetését, ez European Tuning Showdown-t. Ott egy gyönyörűen összerakott 1960-as Fridolin kapta meg a Touareg W12-esét.

Hasonló átalakításra pedig több példát is láthattunk már az évek során, legutoljára például egy Lamborghini Gallardo V10-esével szerelt Golf IV-est, ha az európai szcénát vesszük alapul. Na de ugye ott van az amerikai kontinens is.

Az őrült építéseiről ismert kanadai DM Motorsports bitang Golf I-esét egy ízben már említettük az oldalon, akkor a H2O International találkozón róla készült videó kapcsán. A 70-es évek végén gyártott, odakint Rabbit néven futó első generációs GTI átalakításai azonban annyira egyediek, hogy vétek lenne mindezt egy mikrobloggal letudni. Így egy kicsit bővebben is utánajártunk.

A rendszáma tanúsága szerint Bad Rabbit fedőnévre keresztelt projekt az ország legnagyobb európai autós találkozója, az Eurokracy 2014-es felvonására készült el. A debütálást nem véletlen tették a neves eseményre: a hatalmas vancouveri show 2010 óta gyűjti egybe Kanada tuningolt Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Volvo és Mercedes gépjárműveit, a legutóbbira pedig pont a hazai StancFest-tel egy időben, június 28-án került sor.

Az autó építése közel másfél évet és ráfordított emberórák ezreit vette igénybe. A munka az eredetileg szürke fényezésű, rozsdavert kasztni teljes kilakatolásával, majd megerősítésével indult, utóbbit egyedileg gyártott komplett bukóketreccel oldották meg. A hátsó alváznyúlvány helyett szintén teljesen egyedi darab készült, melyet a futómű ráépített tornyai, valamint felfüggesztés szempontjából is az Audi S4-esből származó 4,2 literes nyolchengeres blokk, váltó, valamint diffi fogadására képezték ki.

A szerkezet maga hihetetlen precíz és kompakt kialakítást kapott. A motor és a váltó - gyakorlatilag a komplett hátsó felfüggesztéssel, tornyokkal és tengellyel együtt - néhány perc szerelés árán leválasztható - ha valamit komolyabban finomhangolni, vagy javítani kell, ez bizony nem egy utolsó szempont.

Az alváz kipufogó-alagútjában az elől elhelyezett hatalmas hűtő csövei futnak végig, az új kidörgőrendszert pedig igen rövidre fogták. A két jelzésértékű sportdob gyakorlatilag rögtön a leömlők után következik, a végződéseik pedig a hátsó sárvédők mögött osztják oldalirányban az áldást. Az orrba került továbbá az egyedi gyártású, versenyautós üzemanyagtartály, máshol nem is igen fért volna el...

Az már kezdettől nyilvánvaló volt, hogy a kis kasztnihoz méretezett eredeti nyomtávot lehetetlen tartani, így mesteri lemezmunkával, mindkét oldalon jó 20 cm-el szélesítették ki a sárvédő-íveket. Az első tengelynél egy kicsit szolidabb méretű, de így is markáns szélesítés történt, az ívek alá pedig a BBS RS fekete küllős garnitúrája került.

A futómű- és a fékalkatrészeket szintén a saját forgalmazású márkák képviselik, a H&R és a Brembo jóvoltából.

Habár egy ilyen komoly motorikus átalakításnál az ember erre számítana utoljára, a Rabbit utasterét meglepő gondossággal tették teljesen élhetővé. Szó sincs versenyautós puritánságról, ellenben egy 2006-os Porsche 911 GT3 komplett működő műszerfala került beépítésre egy nagynavis fejegység kíséretében, továbbá a kagylóülések is ebből a típusból valók. Helyén van az összes eredeti ajtókárpit, azt pedig, hogy mennyire nem aprózták el a dolgot, jól mutatja a műszerfalra elmaradhatatlanul belopott piros GTI csík is.

Apró finomságokból persze kívül sincs hiány: az első lökhárító helyét igényesen berácsozott extra szellőzők foglalják el, piros keretes GTI hűtőrács, kristálylámpák, valamint GTI koptató került fel, az ajtókat pedig egy 944 Turbóról származó, eredeti Porsche kilincsek díszítik.

Az igényes optika persze nem csoda, hiszen az autó nem (csak) versenypályára született. Ahogyan a H2O-s videón is látható, szabályos rendszámmal is rendelkezik és utcai használatban van - nálunk talán egy élet sem lenne elég ennek a lepapírozására.

A DM Motorsport az autó építéséről is remek videót rakott össze:

Forrás: DM Motorsport