Tavaszi fényszóróellenőrzés

Felpattanó kövek, a rossz tömítés miatt a lámpába jutott sólé, belső párásodás, szélsőséges hőmérsékletingadozások tehetik tönkre a fényszórókat, vagy az izzókat. Sok autóban belső ellenőrző lámpa híján észre sem venni a hibát – különösen igaz ez a hátsó lámpákra -, illetve városban nem tűnik fel a fényszóró hibája sem.

Szerencsére a lámpák ellenőrzése viszonylag egyszerű feladat. Ha felkapcsolom és világít, akkor rendben van. Ez alól csak a fényszóró és az első ködlámpák a kivételek, ezeknek a beállítását is ellenőrizni kell. ugyanis, ha elállítódtak, akkor vagy vakítják a szembejövőket, vagy a kocsi elé világítva nem látják el a funkciójukat. A fényszóró ellenőrzés viszonylag egyszerű, a felkapcsolt lámpájú autóval sötétben vagy szürkületben egy fal elé kell állni, ha a fotón is látható mintázatot rajzolja fel a kocsi a falra, akkor rendben van a lámpa. Ellenőrzéskor a parkolófényeket, féklámpát, indexeket, ködzárófényt is ellenőrizni kell, főképp a régebbi kocsik esetén, ahol nem jelzi kontroll-lámpa a hibát.

Fényszóró izzó csereAz izzócsere régen egyszerű volt, ma már nem az. Xenon-lámpa hibákkal mindenképp szervízbe kell menni, de sok autónál, akkor is, ha egyszerű halogén izzót cserélnénk a fényszróróban. Ugyanis az akkutól, szívóoldaltól, vagy más segédberendezéstől egyszerűen hozzáférhetetlen a lámpa hátfala. A hátsó izzó csere sem feltétlenül egyszerű, gyakori, hogy a teljes lámpatestet ki kell szerelni. Ilyenkor visszarakásnál nagyon kell vigyázni arra, hogy a tömítések megfelelően feküdjenek fel, nehogy beázzon az autó.

Repedt, törött lámpákat cserélni kell, irány a bontó, vagy egy tuningbolt, ahol a gyárinál olcsóbb, de jobban kinéző lámpa vásárolható

Hátsó lámpaizzó csere