Az idei nyár egy nagyszabású rendezvénnyel, a 2. nemzetközi találkozóval kezdődött a Renault-tulajdonosok számára. A háromnapos Leutschach-i találkozóról a renaultclub.hu frontemberét, Trojál Imrét - vagy ismertebb nevén Jimmy-t - faggattuk.

cS.hu: Pontosan hol történt ez a találkozó? Így magában ez a Leutschach név nekem nem sokat mond.
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!
Jimmy: Ez a hely az osztrák és a szlovén határ közelében, a szlovén határtól kb. 3 kilométerre lévő hegyvidékes területen található. Itt volt egy nagy panzió, és a mellette lévő hatalmas területen lehetett sátorozni. A 3 nap alatt kb 350 autó jelent meg a helyszínen.

cS.hu: Nemzetiségi eloszlás szerint hogy nézett ki a felállás?

Jimmy: Legtöbben osztrákok voltak, mivel ez főleg egy osztrák találkozó volt, utánuk mi magyarok voltunk 17 autóval, ezen kívül voltak szlovákok, szlovének, németek ...

cS.hu: Ez tipikusan egyfajta Renault típus összejövetele volt - mint ahogy Ti is elviekben Renault 5 es Clio klub vagytok - vagy pedig csak a Renault márka volt a lényeg magában?

Jimmy: Nem, nem, nagyon sokféle autó volt. Régiek közül Renault Turbo 2 Maxi, Alpina 310-es, innentől kezdve a Megane-ig mindenféle típus megjelent. Még Vel Satis is volt :) De talán Clio-kból volt a legtöbb, viszont Meganeból is rengeteg, főleg coupék és cabriok.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!cS.hu: Hogyan kell elképzelni egy ilyen találkozót? Ti voltatok már ilyenen korábban is?

Jimmy: Ez egy hatalmas buli a Renault őrültek között, már az a 17 kocsi amivel mi mentünk is egy elég nagy bandát kitett. Felvertük a 12 sátrat és mindig volt egésznapos program tehát el voltunk látva. Ehhez hasonló nemzetközi talin még mi sem voltunk, viszont itthon már jópáron megfordultunk, és mi is szoktunk szervezni ilyesmit.

cS.hu: Értem. És milyen programok szoktak lenni egy efféle találkozón? Részleteznéd egy kicsit ezt a mostanit ebből a szempontból?

Jimmy: Mindenfajta verseny volt, ügyességi, gyorsulási, Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!volt hangszóró-hajítás is.. Ezen kívűl autó-szépségverseny, hangnyomásverseny - bár itt mikor láttam hogy milyen berendezésekkel vannak felszerelve az osztrák kollegák úgy gondoltam hogy inkább nem szállok be. Az ügyességi versenyen nagyon pozitív volt hogy nem saját autóval kellett végigcsinálni, hoztak egy lepukkant Fiat Uno-t meg egy Opel Corsa-t aztán hajrá :) A gyorsulási versenynek volt egy kis hibája, mivel lejtőnek felfelé kellett indulni, így a hátsó kerekes autók taroltak, a többiek nagyon elkapartak.

cS.hu: A három nap alatt végig ezen a placcon voltatok, vagy elnéztetek másfelé is?

Jimmy: Egyszer elmentünk, a faluban volt egy nagyon fullos strand, azt kár lett volna kihagyni.

cS.hu: Az oldalatokon olvastam hogy magyar győzelemmel zárult a találkozó.

Jimmy: Igen, az 1000 euro-s fődíjat tudtuk elhozni, ezt az a csapat hozhatta el, aki a legtöbb autóval jelent meg a találkozón - itt nyilván az osztrákok nem számítottak.

cS.hu: És tudjátok már mire fogjátok elkölteni a pénzt?

Jimmy: Igen, ebből mostmár hivatalosan is klubbá fogunk alakulni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!cS.hu: Egy ilyen találkozón gondolom nem mindennapi vasakat lát az ember.. milyen kocsi volt ami a leginkább megmaradt az emlékezetedben, ami leginkább unikumnak számított?

Jimmy: Unikum az mindenképpen a Turbo 2 maxi volt, ebből a gyárilag 160 lóerős középmotoros autóból 350 lóerőt csavartak ki, még versenyeztek is vele régebben. Már maga a 345-ös hátsó kerekei is igen meggyőzőek voltak a 11 col széles felnikkel... fantasztikus volt a 310-es Alpine is (szintén régi sportautója a Renault-nak), de a Renault Spiderből is hoztak ki 2,0 literes turbo motoros kocsikat. Ezekből az egyik a Herzog tuning autója volt, ez a maga 700 kilós karosszériájával meg is nyerte a gyorsulási versenyt. Williams Clio-ból is nagyon sok volt kint - ilyenből talán egyet ha láttam eddig itthon, ami echte Williams volt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!cS.hu: A képeket nézegetve feltűnt néhány elég izgalmas autómosós kép is. Erről tudnál egy kicsit bővebben mesélni? :)

Jimmy: Ez a GO-GO automosó volt, 5 euróba került a sofőrnek, 4-be az utasoknak. Egy lezárt sátorban mosathattad le két lánnyal a kocsidat, akik nem kisebb show-t adtak elő közben.

cS.hu: És ki lehetett szállni közben?

Jimmy: Igen, egyik haverunk ki is szállt és csinált vagy 50 db fényképet :) Videot viszont nem engedtek be. Ja és a legnagyobb meglepetésünkre a végén kiderült hogy az egyik csaj az magyar volt, hatalmasat dumáltunk vele utána, nagyon jófej volt.

cS.hu: Említetted hogy Ti is rendszeresen szerveztek találkozókat. Mikor várható a következő?

Jimmy: Pontosat még nem tudok mondani, 1-2 hónappal az esemény előtt szoktuk összeegyeztetni a fórumon hogy kinek mikor jó, de valószínűleg augusztusban megint tartunk egyet Szegeden (ilyen tavaly is volt). Viszont július közepén ismét lesz egy ehhez hasonló nagyobb találkozó Németországban, arra mindenképp ki akarunk majd menni.

cS.hu: Ezek után oda lehet hogy én is veletek tartok :) köszi szépen az interjút.

Jimmy: Köszi én is.

Jimmy azt is megengedte hogy szemezgessünk néhányat a taliról készült képeik közül, ezért köszönet utólag is! A teljes képtárat videókkal együtt a klub weboldalán tekinthetitek meg.