Álomgép!

Amikor megkértem Tamást, hogy írjon pár sort az autóról, nem gondoltam volna, hogy egyszerűen csak be kell másolnom a szavait. Nem fogok módosítani rajta, mert így ismerhetitek meg az autó és a tulaj viszonyát a legjobban.!

"Na szóval kezdjük az elején.

Volt francia autóm (Pug 306) imádtam. Volt Opelem 2is ebből, ami igazán jó volt az a H GTC 1.8 sport (a Corsa Swing szükség megoldás volt mivel 1.5 évig épült). Sokak szerint ezek rossz vagy nem jó autók, de nekem, mint minden autó amit valaha birtokoltam sokat jelentettek. Foglalkozásomból adódóan hosszabb rövidebb időre külföldre mentem, egyrészt hivatásból másrészt azért, hogy kiéljem az autóbuzériámat végre amennyire csak lehet. 2013-ban Afganisztánban töltött 7 hónap után sok változás volt az életemben elég gyorsan, amik jó időre meghatározták a lépéseimet. Egyik ilyen a másnap magamhoz vett Nissan S14A volt  (gyors barátnő csere  )

Miért pont ez? Hát a japán kultúra, mint olyan hosszú évek óta azon témák egyike amikkel rendszeresen foglalkoztam civilként és másként is. Anime, manga, játékok, autók, társadalom. Persze, hogy nem maradt ki a Hot Version az Initial D és társai. Nekem nissan kellett nem volt mese S13 180SX örök szerelem, de erre még visszatérünk úgy is de ami igazán megfogott az a Sylvia faceliftes verziója a Kouki. A klasszikus coupe forma az SR20DET motor és az, hogy hátul hajt minden egyben.

Találtam egyet és hoztam egy döntést, amit azóta sem bántam meg. Az építésnél előre meghatározott irány volt, hogy ekkora és nem több LE-t vállalok (300-350). Miért? Mert semmi értelme többnek. Mindent ki akartam próbálni a Time Attacktól a Driftig. Ezért lett benne kicserélve a komplett futómű, a fékek, cooler, hűtő stb. Minden, ami azt szolgálja, hogy sem a technikát sem magamat nem teszem kockára ellenőrzött körülmények között. Nem vagyok utcai támadó nem élem, hogy bohóckodásból másoknak netán baja legyen. Mindenre megvan, a lehetőség igaz ez szintén ráfordítást igényel.

Mint minden japán vas ez sem volt mentes a rozsdától. Első lépésként az aljával konkrétan a küszöbökkel kellett foglalkozni, mert Kakucs ringen nem tudtam megemelni az autót az oldalsó emelési ponton, amivel addig nem volt gond :D Ok ez pipa, mehetünk rá a többire irány a Red Sun Service és Jugo Vecsésen. Ők velük kezdtem el a projektet és nagyon sok mindenben segítettek akár alkatrészről volt szó akár tanácsról. Bele került az egyedi csövezésű cooler, Mishimoto 3 soros verseny hűtő, Nismo injektorok, S15-ről egy turbó egyedi leömlővel és rozsdamentes nyitott rendszerrel, Nistune ECU-t, hogy mindezt össze is lehessen hangolni, z32 MAF, Apexi légszűrő és közdarab. Megépült a futómű cusco zero coilovereken állítható driftworks és japspeed lengőkarokkal. A fék a programozás során számomra már nem volt kérdés hogy cserés így lett beszerzési listás egy R34GTR brembo szett. Megfejeltem a dolgot egy KAAZ 1.5 utas difivel 4:3-al, hogy biztosan minden hülyeségemre reagáljon az autó még akkor is ha ez a végsebesség rovására megy amit valljunk be őszintén senki soha nem használ ki. Hogy semmi ne mocorogjon annyit a nagyobb teljesítmény miatt kapott Megan Racing bakokat mindenhova, Cusco toronymerevítőt felülre és Whiteline stabrudat alulra. 

Egy óvatlan pillanatban közelebbi kapcsolatom volt a szalagkorláttal. Sima ügy hajtsál fel nyáron az M0 felhajtóra utcai semi-slikk gumival ami poros, legyen rohadtul jól záró difid jah és percekben mérhető tapasztalatod hátsókerekessel J na hát béna voltam még akkor is ha 50-el történt.

Kellett egy megbízható lakatos… Irány az SR20 Drift Team mindenki által ismert pilótája Hetyési Zsolti. Na itt gurult el a gyógyszer igazán J A tipikus ha már szét van szedve  történet… elbúcsúztunk az ABS-től mert a nagyobb fékkel úgy se tud mit kezdeni. A gyári 280-as (nem vicc a seat ibizámon is ekkora van pedig a nissan 200 Le gyárilag) helyett ebc 335mm ment előre és nem sokkal kisebb hátra, ebc yellow stuff betétekkel. Akkor már fém fékcsövezés, meg hydro-kézi, rbf 660 fékolaj stb. Lakatolás után persze fényezni kell, de beszopatott a lakk ami rajta volt úgyhogy teljes külső fény, meg akkor már felnit is színterezzük le…

 Szóval igen végeredményt többen látták az AMTS-en. Clean bódé amihez a hátsó peremezésen kívül nem nyúltunk (OEM). Ez az autó magát adja nem volt szívem szétfaragni csupán fejlesztettem rajta, hogy előjöjjön az ami gyárilag benne van. Azóta is így van csak cseréltem felnit 9x18 és 10x18-ra  215 és 235 Hankook Ventus V12-vel.

Az autó jól ismeri a Tököl reptér betonját és aszfalt csíkját bizonyította, hogy igazi drift gépezet megfelelő kezekben. Ugyanakkor rákellett jönnöm, hogy az általam megálmodott arany középút nem létezik. Ami jó utcán (nekem) az nem elég a pályán, ami kell pályára az kényelmetlen, hangos, zavaró utcára és a mindennapokra. Nem viselem el a karcokat, a koszt, a gumi csíkokat az autón…. minden és mindenki azt mondta, hogy „de kár érte” mikor elgurulok a pályabírók mellett. Igen valóban az és sose tudtam vele igazán önfeledten autózni mert ott van bennem a féltés eziránt a ritkaság iránt amibe annyi energiát fektettem (pénzről nem is beszélve  ).

Aztán nem rég jött egy szikra és egy lehetőség. Vettem egy S13-at…. igen tudom a történet kezdődik az elejétől.

De ez más. Okosabb nem lettem (ki a franc akarna megint szívni ennyit) ez látszik de tapasztaltabb igen. Rengeteg jó barátot ismertem meg a műhelyben töltött éjszakák napok-hónapok alatt. Nélkülük nem lenne ilyen kisugárzása Sylviának, és nem mernék ismét belevágni abba hogy építsünk egy tényleg pályára szánt drift autót. Hogy miért? Mert bár már most hangosan röhögnek rajtam hogy ezt is félteni és folyton törölgetni fogom meg dédelgetni ez mégis csak egy „because race car” ahogy mondani szokás mostanság. Hogy mi lesz az s13 180sx-ből az a jövő zenéje…."


Az autó jelenleg eladó, ha esetleg valaki szeretne egy igazán szép és különleges autót. Sok sikert az S13-al! Tökölön találkozunk!

Statler