Brad Ruiter megálmodott valamit. Akart egy autót, amivel teljesíteni a 400 métert, vagy indulhat egy Time Attack napon, de akár driftelni is tud a hegyi utakon majd miután ezekre eljutott saját lábán a géppel, büszkén állíthassa ki egy találkozón vagy show-n! Aha, csakhogy ilyen autót nem lehet csinálni. Mondják a pesszimista arcok. Bradnek mégis sikerült. 

Azért azt tudni kell, hogy emberünk apja egy Ridler díjas építő, név szerint Richard Ruiter, aki az Xvette fantázianevű autót építette a garázsában. Ilyen háttérrel azért valamivel könnyebb dolga van az embernek, de ez semmit sem von le a Mazda értékéből! Szóval Brad annyiban tért el, hogy egy japán alapot kezdett el építeni. Ami viszont egyértelmű volt és az apuka is örült neki, az a V8 motor beépítése a géptető alá. Azért ez nem egy "dobjuk be szombaton és vasárnap verethetünk" program volt. A teljesen szétkapott verdát a tűzfaltól előre szétvágták és magát a tűzfalat is kivágták, majd egy új vázat építettek az új szívnek, majd ezzel a lendülettel egy 6 pontos csövezés is helyet kapott. Ha már úgyis az egész első rész új lett, egyből egy teljesen clean motorteret hoztak össze. Ami annyira jól sikerült, hogy az új, fényezett tűzfalon simán látni lehet, ahogy tükröződik a motor. Mindehhez 350 munkaóra kellett, és ez még csak a motorbeépítés! Persze semmi sem megy egyszerűen, így mindjárt a teszt közben olvasható volt az alacsony olajnyomás szöveg a műszerfalon, ami miatt ki kellett kapni az LS3 mocit. Ha pedig úgyis szétszedték, akkor új és erősebb alkatrészek is beépítésre kerültek, mint például Mahle dugók, Howard tengelyek, a portolt hengerfejet pedig ARP csavarok tartják. Az egyedi leömlők is felkerültek, amit maga az építő készített saját kezűleg. Így körülbelül 500 lóerő dübörög az autóban, amit T56 váltó és ZR1 kuplung ad át a Ford 8.8 hátsó hídra és a Detroit Truetrac  3,27-es diffibe. Nyilván egy alapból pehelysúlyú gépből így már egyből középsúlyú vagy akár nehézsúlyú lesz, de ne gondoljuk, hogy egy nagyobb gázadásnál nem válnak füstté a hátsó gumik! Ezért szükség volt megfelelő leszorítóerőre is. Az egyedi első "kés" és hátsó diffúzor is mind Brad keze munkája és a lökhárítók alatti csőmerevítőkhöz lett fogatva. A szárny elsőre nagynak tűnik, de láttunk már nagyobbat is, ráadásul könnyedén levehető. A fotózás alkalmával le is akarta venni, de a fotós szerint remekül mutat a fekete tetővel, a karbon csomiajtóval és karbon ajtókkal, illetve a küszöbtoldattal, amit szintén Brad készített. A fényezés előtt fontos szempont volt, hogy az ívek teljesen gyárinak hassanak. miután ez megvolt, jöhetett a Porsche Meteor Grey szín! A kerékjáratokba CCW LM5T felnik kerültek 10 és 11x16-os méretben 245/45-ös Toyo R888 gumikkal. Ezekre a görgőkre engedi rá a kasznit a Megan Racing coilover szett és beépítésre készültek az egyedi lengőkarok is, amiket (meglepően hangzik de) Brad készített. Elöl 6, hátul pedig 4 dugattyús Wilwood nyergek kaptak helyet és bekerült egy Wilwood Triple Master pedálszett is, aminek tartályai kifigyelnek a műszerfalon. A beltér elég spártai, de ugyanolyan  részletes mint a külső. Egyedi műszerfal, digitális versenykijelzővel, Sparco Sprint ülések és Grip Royal kormány. 

Az autó 2015-ben, az Ontarioban tartott Motorama-n debütált, és olyan helyen lett kiállítva, ahol csak klasszik gépek és hot rodok kaphatnak helyet, import gépek sosem, ráadásul díjjal is tért haza! 

További képeket IDE KATTINTVA találtok és lesz egy videó is, ahol drift közben láthatjátok a kisautót! 



 

Forrás: Speedhunters