Lassan nem árt szoktatni ézékszerveinket az AMS Performance új királyához, az Alpha "G"-hez, ami egyelőre tesztfázisát éli, de tudásában már így hihetetlen brutális. A világ leggyorsabb Nissan GT-R-jeit jegyző chichagói cég jelenleg is csúcstartónak számít a tavaly nyáron beállított 7,48 másodperces negyedmérföldes idejével, melyet az Alpha-Omega névre keresztelt fenevaddal értek el. 

Ha emlékszünk, volt azonban egy Alpha 2.0 csomaggal szerelt, cirka 2.000 pacis "külsős" építésük is, melyet szintén tavaly nyáron teszteltek - és törtek is rommá, annak rendje módja szerint a versenypályán. A motor azonban épen maradt, a tulajdonos pedig akkor megígérte a nagy visszatérést. Nos, a gép valódi fehér angyalként született újjá:

A "G"a tulajdonos keresztnevének (Gidi Chamdi) kezdőbetűjéből jött

Az AMS Alpha "G" motorterében ugyanaz a második verziós VR38-as szív dohog, amit a csúnya véget ért elődéből mentettek át, azonban igen szépen továbbhúzták. Az első lökhárítót gyakorlatilag a két hatalmas Garrett GTX turbófeltöltőnek vágott nyílás uralja, melyek a megcélzott maximumon 4.8 bar (!!) töltőnyomáson üzemelnek majd, az elvárások szerint 2.500 keréken mért lóerőt kipréselve a V6-os erőforrásból.

A TX2K16 tesztfutamai során egyelőre csak 2.6 barig merészkedtek, 7.77 mp @ 297 km/órás legjobb eredménnyel!

Forrás: AMS Performance