Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, a hazai Suzuki tulajok nincsenek a legjobb helyzetben. Ugyanis ha valaki egy igényesebb darabot akar csinálni, akkor sokkal jobban rá kell feszülnie a dologra, hála főként a boyracerek-nek. Szerencsére mindig akadnak olyanok, akik megfelelő stílusérzékkel, be tudják bizonyítani, hogy igenis lehet mutatós autót faragni a családi bevásárlókocsiból, mindenféle őrült túlzás nélkül is. 

A Mike testvérek pont ilyenek. Már gyerekként a tuning magazinokat és katalógusokat bújták. Aztán megörökölték a család Ignisét és ott kezdődött minden. Folyamatosan, minden évben javítottak az autó megjelenésén, mire elérték azt a szintet, amit az idei AMTS-n láthattunk. 

Egyedi első és hátsó lökhárítók, lefalazott csomagtérajtó, egyedi hűtőmaszk jellemzik a főbb külső változtatásokat. Néhány elem, mint a tükrök, a C oszlop vagy a lámpák belső része, bőrözve lett steppelt varrással. Az első lámpák többi része feketére lett fújva. A B oszlop és a tükrök talpai, egy kis Plasti Dipnek hála, feketére változtak. A ködlámpák, az oldalindexek, a hátsó prizmák és hátsó lámpák fekete fóliát kaptak. Apró érdekesség, hogy az autó megkapta az angol verzió tolatólámpáját, ami ködlámpaként funkcionál. Végül egy Sport hátsó szárny került még a csomiajtóra. 

Az autó alatt korábban D2 állítható futómű volt, amit levegős rendszer váltott. Ezek mellett elől-hátul toronymerevítők kerültek az autóba és Suzuki Sport betétekkel illetve tárcsákkal lehet lassítani a kis dobozt. A kerékjáratokban Drag DR27 felnik forognak 7x15-s méretben 165/50-s gumikkal. 

A beltér is teljesen átalakult az évek alatt. Amit csak lehetett bőrrel borítottak fekete-fehér kombinációban, steppelt varrással. Újak az ajtókárpitok is és a küszöbök belső fele is kapott az anyagból. A szőnyegek is bőrözve lettek, de még az olyan apróságot is behúzták, mint például a harmadik féklámpa tokját. A képeken is látszik ,hogy a csomiba elég komoly cucc került. Az egész rendszert Pioneer AVH-X2600BT fejegység vezérli. Kicx KAP29 erősítőn keresztül érkeznek a jelek az elöl 10 centi, hátul 13 centis MTX hangszórókba, illetve az ajtókban található 16 centis Kicx szettekbe. A mélyekért 2db 30 centis DLD felel.

A motortér környékén is alkottak a srácok. A szívó oldalon direktszűrő és rezonátorcső került beépítésre, míg a kipufogó oldalon 50-es rendszer és egy Paragi dob 80-as véggel. Egy kis chiptuning, sportgyertyák és sportgyújtókábelek teszik teljessé a listát. A motorteret is átvariálták picit, ha már arra jártak. Fényezett és bőrözött elemeket is találunk a géptető alatt. 

Igazából a teljes lista olyan hosszú lenne, hogy két napig írhatnám. A lényeg az, hogy a srácok elérték azt, amit egy Ignis esetében nem túl könnyű. Olyan autót faragtak belőle, amit kortól-nemtől függetlenül mindenki megnéz. Ráadásul a visszajelzések alapján tetszik is az embereknek, szóval az irány mindenképp jó. 

Suzuki Ignis 1.5 GS tuning (Mets) - CARSTYLING.HU - ezen a linken megtaláljátok a teljes listát az autó módosításairól. Holnap pedig a Swiftet mutatjuk be.