Ez a Volvo abból a korból származik, amikor még derékszögű vonalzóval terveztek autókat. Szépnek nem nevezné az ember (legalábbis gyári állapotban), de az tuti, hogy ezek még autók voltak. Nincsenek teletömve elektronikával, és a világból kimennek ha olaj és víz van benne. Manapság divatosak ezek a szekerek. Oldschool érzés, és remek lehetőségek lapulnak benne. 


Elég ha csak benézünk a motorháztető alá. Egy 2JZ befaragása már rutinfeladat a skandináv népeknek. Szinte minden sarkon egy Supra motoros tégla áll. De most őszintén. Ha nálunk is elmenne a világosság fél évre és elvonulnánk a brigáddal a garázsba, ráadásul megfelelően elmebetegek lennénk és még vinnénk magunkkal némi zsibbasztót is (ja, meg olyan anyagi körülmények között élnénk), itthon is szép számmal kerülnének elő szétturbózott aszfaltszaggatók.  

Eemeli is valahogy így tehetett, de mielőtt behajította az erőforrást, totál kipucolta az egész kazánteret. Így legalább nem csak erős, de látványos is a cucc. Persze a motort sem hagyta érintetlenül. Holset HX40 super turbó, Megasquirt 3 vezérlő, króm airbox, 1.000 köbcentis Bosch injektorok, K&N szűrő, 50 mm-es Turbosmart wastegate és lefújószelep, 80mm-es fojtószelep, egyedileg készült 3"-os kipuffrendszer és 3,5"-os leömlő és 2 darab Bosch 044-es benzinpumpa járul hozzá, hogy bármikor füstté váljon a két hátsó gumi a Toyota r154 váltó és a 3"-os kardán segítségével. Az már tök jó dolog, hogy gumit füstölünk, meg repkedünk a kihalt utakon, de a megállás is fontos. Ebben Volvo S60 305 mm-es tárcsák és Wilwood 4 dugattyús fékek segítik a tulajt. Hátul maradt a gyári tárcsa, de azért egy hidraulikus kézifék még befigyel.

A futómű, kerekenkénti airride a Lowtoys Airbagstől, ami tökéletesen ráengedi a bódét a Corvette felnikre, amik 9,5x16 méreteikkel nem tartoznak az extrém kategóriába, de nagyszerűen mutatnak a verda alatt. A külső amúgy szándékosan maradt gyári. Egyedül az intercooler és az oldalt kivezetett kipuff adnak okot a gyanakodásra.

A beltér sportos, de elegáns is. Legalábbis a kockás kárpit és a barna bőrözés lazítja a hangulatot. Az első ülések karbon GA Seats termékek, hozzájuk tartozó övekkel. A műszerfal flokkolva lett és egyedi műszerek váltották a gyári óracsoportot. Az ülésekhez tökéletesen passzol a Momo sportkormány. 

Elnézve ezt az autót, azonnal venni akarnék egyet, de annyi pénz a világon nincs, amennyiből egy ilyen projekt talpra állna itthon. (Ha esetleg mégis valaki ellenállhatatlan vágyat érez, hogy megszponzoráljon egy ilyen építéssel, a szerkesztőségben megtalál. hahota )

 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2016. április 20.)

Forrás: StanceNation