Nem is olyan régen olvashattatok erről a rottyra rakott Ferkáról. Akkor még kevés info állt rendelkezésre, hogy pontosan mi minden történt és egyáltalán miért vágott szét egy legendás sportkocsit a Slacker's Haunt műhelye. A Speedhunters egyik munkatársa meglátogatta a tulajt és most megtudhatjuk mi van a dolog hátterében. 

Először is tudni kell, hogy a műhely tulajdonosa/főnöke Ginpei Yamaguchi igazi autóbolond. Imádja a driftverdákat, a rommá ültetett autókat, vagyis inkább mindent ami a "stance" kultúra része és mindemellett a klasszikus autócsodákért is odavan. A műhelye elég komolyan fejlődött az elmúlt években, úgyhogy megengedhette magának, hogy olyan autókra tegyen szert, amikért mindig is rajongott. Silvia-k, JZX-k, Supra-k és még léghűtéses 911-ek is megtalálhatóak a garázsában. Egy dolog viszont kimaradt. A Ferrari. Újabb típust bármikor vehetett volna magának, de azok már nem voltak olyan nyersek mint a régebbi modellek. Nem akart olyan autót, ami annyira tele van tömve elektronikával, hogy aztán pont a vezetés élményét vegye el. (Mondjuk ez vicces, mert pont ezt "tette tönkre" alkotásával, de erről később.) 3 évvel ezelőtt egy 348TB tűnt fel és tudta, hogy ez lesz a következő projektje. Megvette az autót és pár hónap használat után ráunt. Hülyén hangzik, de valahogy a gyári magassággal nem volt kibékülve. Úgyhogy beindultak a fogaskerekek. 

Az első lépés viszont nem az ültetés volt. Ginpei-San a kipufogót vette kezelésbe. Műhelytulajként ez nem volt nagy feladat. Összerakott egy teljesen egyedi rendszert, de nem csak azért, hogy jobban menjen a V8, hanem azért is, hogy olyan hangos legyen, mint semmi más eddig. A feladat remekül sikerült. amíg a fordulatszámmérő nem hagyja el a háromezret, addig nincs semmi baj, viszont amint elhagyja azt a tartományt, elszabadul a pokol! Ötezertől pedig olyan, mintha egy igazi F1 versenygép közeledne. Füldugó használata ajánlott! Ez természetesen csak Ginpei-San arcára csalt mosolyt. A szomszédok és persze a rendőrök sem nézték jó szemmel a dolgot, úgyhogy beépítettek egy szelepet, amivel halkabb lehet az autó. 

Ezután jöhetett az ültetés. Túl sok alkatrész nincs polcon ehhez a típushoz, persze miért is lenne? Ki akar egy klasszikus Ferrarit leültetni? Úgyhogy a leggyorsabb utat választotta emberünk és elvágta a rugókat! hahota Egy Lada esetében ez nem okoz túl nagy traumát, de itt bizony totál odalett a vezetési élmény. Vezethetetlen lett az autó. Ettől eléggé kikészült idegileg, ezért gyorsan az egyik JZX-ből átpakolta a futóművet és két évig törte a fejét, mi legyen a megoldás. Végül aztán a levegős rendszer mellett döntött, amivel még mindig eszméletlenül alacsony az autó és nagyon oda kell figyelni az útra, mert könnyen oda lehet verni a motort vagy épp a váltót. De ettől szép ez a dolog! 

Innen jöhetett a megfelelő felnigarnitúra felszerelése. Ginpei kedvence a Work VS-XXS. Ebből pedig egy12,5x19-s szettet képzelt el hátra a 348 alá, elöl pedig 10" széleseket. Illetve nemcsak elképzelte, hanem fel is pattintotta! Viszont ez nem standard méret az olasz csődörnek ezért kellett kezdeni valamit a bódéval is. A manapság divatos Rocket Bunny és Libety Walk szélesítések szóba sem jöhettek. Mindenképp gyári hatásúnak akarta meghagyni a kasznit. Nem sokat vacakoltak. Felvágták a sárvédőket nyolc ponton és elkezdték formálni az íveket. 5 hónapig dolgoztak rajta, hogy tökéletes legyen a végeredmény, ami a képeket elnézve sikerült is. A felnik pontosan illeszkednek. A beltér szinte teljesen érintetlen maradt. Egyedüli változás a Nardi kormány a gyári helyett. 

Összességében ez egy hétköznapi használatra teljesen alkalmatlan autó lett. De komolyan. A vezetés közben folyamatosan az úthibákat kell kerülgetni, miközben olyan hangos az egész, hiába a szelep, hogy egyszerűen belefájdul az ember feje. Viszont az emberek reakciója mindenért kárpótol. Mindenhol megbámulják, fotózzák, videózzák a Ferrarit. Ginpei Yamaguchi megálmodott valamit, és végigvitte, dacolva az emberek reakciójával. Az interneten megosztja a közönséget a gép. Van aki háborog, hogy tönkretettek egy legendás sportkocsit, van aki imádja. Az én véleményem az, mint mindig. Nyitottnak kell lenni és el kell fogadni a dolgot. Főleg ha ilyen minőségben elvégzett munkáról beszélünk! 

IDE kattintva még több képet találtok!