A Stancefesten sikerült néhány érdekességet találni. Ugye alaphelyzetben egy olyan találkozón, ahova csak rommá ültetett gépek jutnak be, semmi meglepő nincs abban, ha egy B5 Passat lapít a fűben. Sőt! Ez tulajdonképpen tök átlagos látvány egy ilyen talin. Közelebb mentem, hogy meglessem és keresni kezdtem az airride árulkodó jeleit. Sehol egy gomb, sehol egy mérőóra..... 

A turpisság az, hogy ez az autó FIXEN ebben a magasságban van! Nem tudom eljutott mindenki agyáig a dolog, ezért leírom még egyszer. Az autó FIXEN ebben a magasságban van használva! Ettől a pillanattól kezdtem el figyelni messziről az emberek reakcióját, ahogy körbesétálva próbálják megfejteni a dolgokat.

Pedig Tomi "stancekarrierje" nem indult könnyedén. A vásárlás után boldogan gurult a 40/40-es ültetéssel, aládobott egy szett 18-as görgőt, majd rövid használat után kényszerpihenő következett. Az egyik dugattyú elolvadt és az automata váltó is bemondta az unalmast. Semmi gond! Jött egy új motor, amit teljesen felújítottak, felkerült egy K03-K04 hibrid turbó és a váltó is manuális lett. Így már 200 lóerő körüli teljesítmény lett az 1.8T orrában, amit egyébként ezzel a magassággal rohadtul nem lehet kihasználni, de a tudat megnyugvással tölti el a tulajt.

Na most Tominál komoly gondok vannak fejben és a "static" életérzéstől nem tud elszakadni. Így amikor a futóműre került a sor, egy állítható KW gewinde került a kocsi alá és azzal a lendülettel le is tekerték koppig. A hasmagasság 1-1,5 centi, aminek következtében a bölcső már félig elkopott, de ez Tomit nem különösebben érdekli. A külsőn is történtek változások. B5.5 USA szélességjelzők, feketére kifújt első lámpák gyári xenonnal, fekete első jel, sötétített hátsó lámpák.

Az ívek is megkapták a magukét, mert kellett a hely a hátul 11x18-as felniknek, amikre 235/40-es gumik lettek húzva. Úgyhogy nem éppen kifinomult eszközökkel lettek megerőszakolva a sárvédők, de a cél szentesíti az eszközt alapon, meg kellett tenni. Elöl 8,5 szélesek a felnik. Ugyan a hátsó kerekek be lettek döntve, de még így is folyamatosan csinálják maguknak a helyet, ami miatt állandóan égett gumi szaga járja át a VW-t. A dobbetétek ki lettek dobálva. Tomi szerint ez járulékos veszteség. 

A tornyok felütve, a bölcső lyukas, a lengőkarok folyamatosan kopnak és a kipuff valószínűleg soha nem lesz megjavítva, de felesleges is lenne. Az autó ma már inkább 3 személyes és a szomszédok nem igazán értik miért szikrázik az alja, de Tomit ez egyáltalán nem zavarja. Olyannyira nem, hogy minden nap így használja a kocsit, ami akár 100 km is lehet! Nem véletlenül kapta az #agyabeteg jelzőt! Szép munka Tomi! 

A képekért köszönet a Matricastore-nak!