Ugyan a Nemzetközi 86 napok lecsengtek, (8.hó 6-án tele van az Instagram AE86-okkal.) az igazi különlegességek még csak most jönnek. A Speedhunters oldalán majdnem minden napra jutott egy legendás típusból. Ezek közül erre a darabra figyeltem fel igazán. Az internet tele van agyonültetett, szélesített és egyéb verziókkal, így egy igazi versenygép jobban meg tudja dobogtatni a benzinvérűek szívét. A SH fotósa a Tsukuba Circuit mellett lett figyelmes erre a fekete kocsira, amin az óriási légterelő elemek hívják fel a figyelmet a gépre. Oké, végülis Time Attack-ra készült, nincs ezen semmi meglepő. Na de mi lapul a géptető alatt? Egy "sima" szívó 16 szelepes 4A-GE... Tudjuk, hogy nem egy rossz cucc, de azért sokkal keményebb ellenfelek is vannak a pályán, és ez a 220 lovas autó labdába sem rúg a nagyobbak között, hacsak nincs valami turpisság. Mint tudjuk egy versenyautó nem attól jó igazán, hogy erős. Semmit sem ér az egész ha a súlya nem megfelelő.

Takami Hayashi pont ezt lovagolta meg és hat év alatt sikerült összehozni egy teljesen egyedi elemekből felépülő versenyautót. Szinte minden elem klarbonból lett elkészítve. Mint egy rendes time attack vashoz illik, itt is találunk hatalmas hátsó szárnyat és első légterelő idomot, de bármerre nézünk, egyedi gyártású elemeket találunk.  Az autó alatt Rays Volk TE37 felnik forognak és ezekre 225/45, Yokohama Advan A050 semi slick gumikat húztak. Természetesen a beltér sem úszta meg a súlycsökkentést! Egy darab ülés, karbon műszerfal, RacePak digitális kijelzővel, és karbon konzolt kapott a váltó is. Mint említettem, a motor 220 lóerővel bír, és a motortér is kapott a szénszálas anyagból gazdagon. A végeredmény? Valamivel kevesebb mint 800 kiló, aminek köszönhetően kevesebb mint egy perc alatt sikerült végigmenni a pályán. IDE KATTINTVA még több képet és egy videót is találtok a futamról! 




 

Forrás: Speedhunters