Egy szépen megcsinált klasszik Trabi, Waresz vagy épp Skoda, mindig rengeteg embert vonz maga köré. Van aki nosztalgikus érzések miatt szereti őket és van, aki tényleg rajong az adott márkáért. Ilyen megszállott Tamás is. Ahogy ő mondja, előbb tanult meg Skodát vezetni mint bringázni. Már túl van pár építésen, rally-szlalom-roncsderby, szóval tudja hogyan kezdjen neki egy projektnek. Olyannyira, hogy az utcai autója is egy épített verda. B2 Passat syncro, Audi quattro hajtással és egy hivatalosan beépített "faragott" TDI motorral. De most nem az az autó lesz középpontban. A Showra ezzel a zöld Skodával érkezett. Első ránézésre csak egy szép állapotú autót látunk, de technikailag kicsit komolyabb a dolog. Első körben a 89-es "trapézlámpás" kaszni lett átalakítva "puncilámpásra". Az eredetileg piros-narancssárga festést épphogy visszacsiszolták és lefújták zöldre majd lelakkozták. 1300 munkaóra és 8 autó lett szétbontva mire minden alkatrészt sikerült összeszedni. Na de miért is volt ennyi idő? Nos, a komplett felfüggesztés, a váltó, a féltengelyek mind egyedi cuccok, hogy a bepattintott 1.8 turbó moci, ami egy Audi A4-ből érkezett, tökéletesen és stabilan működjön. Még nem lett lemérve mit tud a gép, de elég csak elképzelni, hogy 8-900 kilós bódét milyen dinamikusan mozgatja a 180 lóerős motor. A tengelyek végeire toldott bogár felnik kerültek, amik elöl 7,5 szélesek 165/45-ös gumikkal, míg hátul 8,5 175/50-kel. Jelenleg ennyi információ áll rendelkezésre. 
Tervbe van véve a motor doppingolása és kb 300 lóerő a cél. Erre nem is mondanék semmit. :-D 
Tamás nagyon hálás a rengeteg segítségért Csizmazia Zsoltnak. Nélküle már valószínűleg idegösszeroppanást kapott volna szerelés közben. 
 
Fotókért köszönet: Peter Mosoni Photography
                                  X-Tomi Photo