Nick E30 M3 (11 db kép)

 

Aki szereti a BMW-ket, annak egy örök álom lesz az E30 M3. Rendkívül jól vezethető és a 4 hengeres S14 moci még mindig feladja a leckét még a nagyobbaknak is. Nick viszont egy kicsit továbbgondolta a dolgot és nem "csak" felújított egy legendát, hanem a lehető legdurvább szintre emelte azt.

Nick igazi BMW fanatikus. Garázsában található 2 db E30, az egyik M60 V8-al szerelt, a másik pedig egy 320i ami egy új projekt alapja. Van még 3 darab E34 (Alpina B10, M5 3,8 és egy 540i) , egy E39 M5 és egy X5. Ezeken kívül lapul a garázsban még 911 Porsche, Ford Rs500 Cosworth, Aston Martin V8 Vantage, Kahn-féle Range Rover LWB , de mind felett a képeken látható M3 áll. 

Ez a bömbi Németországból érkezett Nickhez. Eredetileg fekete volt, de mivel mindenképp a komplett  Jägermeister külsőt szerette volna az autóra feldobni, tisztelegve a versenymúlt előtt, ezért a kisebb rozsdák kijavítása után, a jellegzetes Inka Orange színnel fújták le a kocsit. Ugyan az S14 motornak semmi baja nem volt, mégis kicserélték azt, egy modernebbre. Egy S54B32, ami eredetileg E46 M3-ban szolgált, váltotta a legendás erőforrást. Ehhez kapcsoltak egy 5 sebességes váltót mai pedig egy E36 M3-ból érkezett. A fékek elöl 6 dugattyús 360mm-s tárcsák, hátul 4 dugattyús 336 mm-esek. Természetesen egy ekkora projektnél nem lehet spórolni, ezért gyári Black Hellák, sötétített Startec hátsó lámpák, Sport Evo front lip, Motorsportos kilincsek, DTM tükrök és minden gumi vagy műanyag gyári új BMW darab. 

Ezután jöhetett a futómű. Nem volt kérdéses, hogy az autónak a magasságát csökkenteni kell, de nem sima rugókkal. Air Lift Performance cuccokkal és Air Lift V2 vezérlővel sikerült elérni a megálmodott szintet. Sokakban felmerülhet a kérdés, miért lett levegős? Nos a válasz egyszerű. Angliában is bánatosak az utak és nem árt ha minden körülmények között tud vele a tulaj közlekedni, mert bizony napi használatban van. "Na jó, de ez az autó pályára született!" Jogos, viszont az Air Lift ma már olyan szetteket gyárt, amikkel jobb időket lehet menni pályán mint egy állítható futóművel. Ráadásul Nick úgy is használja az autót, ahogy kell. Gyakran elrúgja neki, mert élvezi minden pillanatát. 

Persze jó ha lerakjuk a vasat meg minden, de megfelelő felni nélkül ez mind kevés. Egy ilyen klasszik gép alá pedig nem kerülhet akármi. Először 17-es Compomotive TH felnik forogtak a kerékjáratokban, de aztán megaritka, központi csavaros BBS Bugatti EB110 SS felnik váltották azokat, 9x18-as méretben 215/40 és 235/35-s gumikkal. Így már megvolt a versenyautós hatás, ami a későbbi matricázással vált teljessé. 

A beltér is tökéletes művészeti alkotás! Alcantara-val húztak be mindent, amit csak lehetett (műszerfal, ülések, ajtókárpitok, kormány) amit narancs varrással díszítettek. A szórakoztatás sem maradt ki, bár szerintem biztos többen hallgatnák a motort inkább. Audison termékekből épül fel a hifi beépítés. Thesis HV Venti, TH Quattro, amik a narancs alcantaraval húzott levegőtartályok mellett kaptak helyet a csomiban. A két darab 10"-os Audison Thesis felel a mélyekért. 3 utas hangszórók vannak elöl, amikből az A oszlopra is jutott. Audison BIT1 processzor  és egy Pioneer P99 fejegység vezérli az egészet. 

Nem meglepő, hogy az autó bekerült az elit Dapper csoportba, de ha nem tartozna oda, akkor is fantasztikus amit Nick művelt a géppel!