Akárhonnan nézzük, divat lett öreg BMW-hez nyúlni. Sokan előadják, mennyire vágytak egy régi gépre, aztán amikor szembesülnek az autó korából adódó problémákkal, rájönnek, hogy a világ pénze sem elég a rendbehozatalra. "Parasztnak" kiáltják ki az autót és nekiállnak kendácsolni. Félreértés ne essék! Szeretem a low budget építéseket. Szeretem ha valaki nem a divatot követi és kicsit feszegeti a határokat. Azonban vannak szériák, amik nem érdemlik meg, hogy bántsák őket.

A másik véglet, amitől szintén falnak tudok menni, az a kirakatautó építés. Úgy gondolom, hogy az autó van értem és nem fordítva. Tehát, ha volt rá keret, hogy totál egyedivé tegyem, akkor férjen bele az is, hogy használjam. Mondok egy példát. Egy barátom azt mondja mindig, ha venne egy E30 M3-at, akkor letakarná és őrizgetné az utókornak. Szerintem ez hülyeség! Azt az autót pályára teremtették. Abban a pillanatban ,amikor letakarjuk és rázárjuk a garázsajtót, pont az élménytől fosztjuk meg magunkat. Nem azt mondom, hogy eszetlenül kell csapatni úton-útfélen, de igenis ki kell vinni pályára és meg KELL tapasztalni, mire is képes egy harminc feletti vas. De mivel az a veszély nem fenyeget, hogy M3-at vegyek, senkinek nem kell tartania attól, hogy "tönkreteszek" egyet. hahota

Na de térjünk vissza a cikk alanyához! Egy E21-hez már csak tényleg érzéssel szabad nyúlni. Nem kell feszegetni a határokat, egyszerűen csak finomítani kell rajta picit, hogy megfeleljen a mai trendeknek és kész is a tökéletes találkozósztár! Steven sem akart semmi olyat ráaggatni az autóra, ami elrontaná az összképet. Inkább a részletekre ment rá és némi modern technikát is becsempészett. A legszembeötlőbb dolog, az az autó magassága. Mintha egy óriás rálépett volna. Nem kell különösebben érteni a futóművekhez, hogy tudjuk, levegős rendszer dolgozik az autó alatt. Egyszerűen másképp nem lehet ennyire lerakni egy E21-et ,de E30-at sem. A szett nem házilag összetákolt cuccokból áll, hanem Airlift Performance és AccuAir alkatrészekből. Az egészet Steven, saját kezűleg építette be. Ha már lufis futómű, akkor nem lehet akármilyen felniket felcsavarozni! Miközben mindenki BBS lázban ég, addig Steven CCW görgőket rakott a kocsi alá. Az elöl 8,5x16- hátul 9x16-os felniket teljesen ehhez az autóhoz igazították, hála Steven barátjának. 

A beltér is frissítve lett kicsit. A bőr és szövet combtámaszos Recaro ülések, eredetileg egy Ford Fiesta RS Turbo-ban szolgáltak, és Steven kárpitos barátjának a műhelyében várták a megváltást. Aprópénzért cserélt gazdát és miután újrahúzták őket, bekerültek a BMW-be. A Nardi  ma már kötelező kellék egy klasszik verdában, úgyhogy itt is megtaláljuk a háromküllős kormányt. A bőr-szövet kombó a csomagtartóban is megtalálható, ahol az air tartályát és a hardline csövezést is megtaláljuk. 

A motor jelenleg teljesen gyári, de vannak tervek vele. Most valószínűleg a BMW-s arcok mosolyogva mondják, "Sorhatot bele!" Nos, Steven nem akarja kicserélni az erőforrást, inkább javít rajta, másik vezérműtengellyel és dupla 40-es karbival, amivel már pont annyira lesz dinamikus, amennyire kell. 

Az ilyen autókkal egy gond van csak. A tulaj általában annyira dédelgeti, hogy elég csak pár felhő az égen és a kocsi nem megy sehova. Véleményem szerint, ennek semmi értelme. Miért költünk valamire, ha soha nem élvezzük? Egy különleges építés használata nem merülhet ki abban, egy évben háromszor kigurulunk találkozókra. Steven szerencsére nem a garázsnak csinálta az autót, hanem rendszeresen használja is! 

Érdemes a többi képet is megnézni a kocsiról, amit IDE KATTINTVA tudtok megtenni! 



 

Forrás: Speedhunters