Amikor naponta több 100 képet átnéz az ember, akkor szép lassan, egyre magasabb lesz az ingerküszöb. A rengeteg letisztult autó között mindig felfrissülésként hat egy nem megszokott, az átlagostól eltérő építés/módosítás. Így lettem figyelmes Tamás Ladájára. Olyan a megjelenése, mint amiket eddig az Oroszoknál láttunk. Egy kis japán beütés és máris kilógunk a sorból! 

Tamás eredetileg azért vette a kocsit, hogy legyen egy "melós autó" a háznál. Eredetileg kombit szeretett volna, de mivel semmit sem talált, már kezdte feladni a harcot. Aztán 2016 októberében megtalálta az ideális példányt!

1986-os, 54000 km-el az órájában. Egy igazán megkímélt darab volt az 1,3-as 4 sebességes verda. Végül, ahogy lenni szokott, nem maradt érintetlen a gép. Első körben a szilentek lettek kicserélve erősebb darabokra, aztán felkerültek a 10x14-es lemezek 175/65-el még egy "nelásskirács", és egy 5 sebességes váltó.

Aztán jött egy gondolat, hogy visszarakják a gyári felniket és közben a rugók is kikerültek, úgyhogy egyből rottyon lett a vas. Ezzel elégedett is volt emberünk ,de aztán megint viszketni kezdett a tenyere és új tervek kezdtek körvonalazódni a fejében. A nagy gondolkodás közben egy kisöreg elbambult és letörte a Lada tükrét.

Tamás mindig is szerette a Shakotan stílust, ezért aztán megrendelte a sárvédőkre szerelhető visszapillantókat. Amerikából pedig "hegesztőpálcákat", crub feelert, rendelt. Decemberben csinálta meg a motorháztetőt, ami elég megosztó lett. A rozsdásított japán zászló mintát, nem sokan értik, de amikor valaki csinálja a saját autóját, azt csinál amit akar, nem pedig amit elvárnak tőle, úgyhogy Tamás nem nagyon izgatta magát és megmosolyogta a kritikusokat. Tavasszal BBS Mahle felnik kerültek az autó alá, amik nem voltak rosszak, de nem is maradtak túl sokáig. Apró érdekesség, de egyszer krúzolás közben egy ukrán bácsi félreállította Tamást, és adott neki két darab rugót. "ne járjon már törött rugókkal fiam!" hahota

Ez egyébként pont jókor jött, mert visszakerültek a széles lemezek és hiába lett felkeményítve a gátló, a régi rugókkal így is beleért a szegecselt ívekbe a kerék. Ezután még egy PROLICIA felirat is felkerült, de a boldogság nem tartott sokáig, mert valaki végigkarcolta az autót. Az autót lefújták fehérre, fent volt a toldat, a géptető, a széles lemezek piros színben, a visszapillantók és a rács. Végre olyan lett, mint amilyennek Tamás elképzelte. A beltérben eredetileg barna belső volt, de ezt lecserélte a felnihez jobban passzoló piros ülésekre elöl-hátul. 

Szóval itt tart most a projekt. Vannak további tervek is, ami a motort is érinti, illetve a vonóhorog sem véletlenül van fent. Kíváncsian várjuk mi lesz belőle! 

Képekért köszönet: North Photo / Darius  / X-Tomi Photo