Ha egy mondatban szerepel a Subaru és a pályanap szó, akkor a legtöbben azonnal egy Impreza-ra gondolnak, ami a jellegzetes boxer hanggal, fújtatva vereti a célegyenesben. Na most nem egy ilyen gépet láthattok. Ez bizony egy kevésbé ismert példány, a Vivio RX-R. Nem kell senkinek kellemtelenül éreznie magát ezért, hiszen maga az autó egy olyan kategória képviselője, ami Európában nem annyira ismert. Ez pedig a Kei.

A Kei azon autók csoportja, amiket direkt azért készítettek, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak és a szűk utcákon könnyebben lehessen manőverezni illetve parkolni. Más kérdés, hogy a Japánok, ezekben is meglátták a lehetőséget és rengeteg durván átépített példányt lehet látni az utcákon és találkozókon egyaránt. Na de miért is népszerű egy ilyen kisautó? Olcsó, könnyű és a kis motorok általában feltöltővel vannak szerelve, ami már alapból előny. Ezt a Vivio-t is 600 köbcentis feltöltős szív hajtja és még összkerekes is!

A 60 lóerős teljesítménytől nem fog senkinél sem beindulni a birtoklási vágy, de ha hozzátesszük, hogy ez bizony már rág nem gyári motor és minden felesleges dolgot kihajítottak az autóból, hogy minél könnyebb legyen az alapból sem túlsúlyos gép, akkor már el tudjuk képzelni, hogy milyen remekül lehet terelni a kanyarokban a mini Subarut. A stabil úttartásól a 13-as Tom's Igeta felnik gondoskodnak, amikre 175-ös Advan A050 gumikat húztak. Ráadásul a nyomtáv is szélesebb a gyári változaténál, ezért kerültek fel a szegecselt ívek. Belül csak a legfontosabb dolgokat találjuk. Egy ülés, kormány, pedálok. Minden kárpitot, ülést kidobáltak. Íme a legjobb példa, hogy nem kell mindig milliókat költeni, ha élményautózni szeretne az ember! Még több képért KATTINTSATOK IDE! 


 

Forrás: Speedhunters