2018-ban még mindig lehet olyan kommenteket olvasni, amiben az airride és static tábor osztja egymást. Tény, hogy ma már minden második autó levegős és többen választják az egyszerűbb utat, amikor ültetni kezdik az autót. Elmúltak azok az idők, amikor mindenki végigjárta az utat. Vágott rugó, fix futómű, állítható futómű, airride. Nyilván van olyan, akinek kimaradt valamelyik, de a lényegen nem változtat. 5-6 évvel ezelőtt nem az volt az első dolgunk, hogy levegős rendszert faragjunk az autónk alá. Sőt! Akkoriban azért ment a beszólogatás, akinek tellett lufis futóműre, azt biztos anyu támogatja, vagy összelopta rá stb. Szóval az ellentétek nem akarnak megszűnni, pedig ahelyett, hogy egymást marnánk a különböző fórumokon, inkább arra koncentrálnánk, amire elköteleztük magunkat. Ha levegős akkor levegős, ha gewinde akkor gewinde. (Ilyen szép Magyarosan...) Roman is oda-oda mar néha, de Ő inkább úgy gondolja, hogy beállítani a tökéletes magasságot, amivel menet közben is lehet közlekedni, de találkozón is jól mutat, abban van az igazi kihívás. A folyamatos harc a milliméterekért, a fitmentért és úgy egyáltalán mindenért, ami ehhez a műfajhoz köthető, teszi széppé ezt a hobbit. Roman korábban egy E46-ot hajtott, ami szintén állítható futóművel volt szerelve. Azt leváltotta erre az E90-re, és az E90 után már egy E63 hatost hajt. A külsőn nincsenek drasztikus megoldások. Komplett M3 csomag. (lökhárítók,küszöbök), fekete vesék és egy Ulter kipufogó. A futómű viszont más tészta. Az állítható szett XYZ SS Fulltap. A rugókat keményebbekre cserélték, amik Swift márkájúak és ezeket még TA Technix felütközők egészítenek ki. A gyári lengőkarokat hosszabb darabokra cserélték, ezzel elősegítve a nagyobb dőlést, amit még az állítható toronycsapágy tovább fokoz. A hátsó rugók is keményebbek és itt is állítható lengőkaroknak köszönhetően dől be a kerék, egészen pontosan -5°-al. Felmerül a kérdés, hogy miért kellett ennyire bedönteni a felniket? Roman nem a szokásos 8,5-10 szélességű kombót csavarozta fel, hanem egy "kicsit" morcosabb méreteket választott. Az RH ZW4 felnik elöl 11,5x18-as méretben, 4,75-ös peremekkel és 225/35-ös gumikkal tölti ki a kerékjáratokat. Hátul még ennél is durvább, 12" a szélesség és 5,25" a perem mérete. A gumik 235/35 méretűek. Elnézve a képeket, felfoghatatlan, hogy lehet ezzel közlekedni hétköznap, de minden tökéletesen ki lett számolva és Romannak nem okoz problémát az utakon. Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: True Fitment