Aki az autók bűvöletében él, annak egyszer eljön az idő, hogy egy olyan projektbe vágjon bele, ami nem merül ki egy futómű és felni kombóban. Az első pillanatban még nagy az öröm, aztán azon kapjuk magunkat, hogy két éve még ki sem gurult a műhelyből, kimaradt egy csomó találkozó és úgy érezzük, mintha vödörből öntenénk a pénzt a kocsira, és akkor még az éjszakába nyúló szerelésekről nem is beszéltünk. Sokszor kapcsolatok mennek rá egy-egy ilyen munkára, de a végén mindenki csak a szépre gondol és büszkén mutatja meg a nagyközönségnek, mit alkotott. Patrik is valami ilyesmibe vágta a fejszéjét. A Passat kombi után egy gyermekkori álmát kezdte el megvalósítani, amikor 2015. november 12-én ráakadt a képeken látható állólámpásra, ami közel sem volt olyan állapotban mint a képeken. Egy Facebookos veterán csoport 40. oldalán figyelt a hirdetés, ami már fél éve fent volt, de senki sem érdeklődött. Patrik egyből telefonért nyúlt, és miután megbeszélte a részleteket, felhívta Nagy Zsoltot is. (Zsolt Mercijéről már olvashattatok. Ha kimaradt, akkor IDE KATTINTVA pótolhatjátok!) Másnap reggel hatalmas lelkesedéssel és egy trélerrel elindultak a kocsiért. Teljesen gyári 1972-es Mercedes W114 , 2,3 literes dupla karburátoros 120 lóerős sorhat motorral, teljesen elpusztult állapotban, kifakult, hólyagos fényezéssel és szakadt belsővel, de pont ettől lett bele szerelmes Patrik és már akkor látta mit szeretne kihozni a 14 éve egy helyben álló autóból. 

2015. November 15. Ez volt a nap, amikor megkezdődtek a munkálatok. Totálisan, vázig szétbontották az autót. Homokszórás, teljes lakatolás. Küszöbök szétvágva, erősítve, a tető is kapott egy plusz merevítést. Ezután komplett alváz és üregvédelem több rétegben, majd jöhetett a telifény. Miután megkapta az egyedi lila árnyalatot, Patrik ismét belezúgott az autóba. A következő lépés a futómű felújítása volt. Mondanom sem kell, hogy mindenből új alkatrészek  kerültek bele és amit csak lehetett lefényeztek, hiszen nem csak az volt fontos, ami látszik is, hanem minden apró részletre odafigyeltek a srácok. Zsolttal közösen terveztek egy olyan levegős rendszert a kocsi alá, ami a gyári felfogatások helyére passzolt. Így bármikor visszaalakítható minden. A motorfelújítás már nem volt annyira egyszerű. Új olajhűtő és vízhűtő is kellett. Az egész mutatvány elég sokba fájt, és kellett 3 hónap hozzá, hogy összejöjjön az elegendő pénz rá,  de végül beindult a motor és egyre közelebb volt a cél. A belteret a Bara Kárpit emberei varázsolták újjá, a tőlük megszokott tökéletes minőségben! Mivel Patrik rajong a fáért, ezért a belteret különböző fa kiegészítőkkel és burkolatokkal dobta fel, illetve a csomagtér beépítés is fából készült. A felnik is egyedi darabok. A két részes, 16-os Artec L felnik közepébe ATS közép került, ami egy Opel Omega gyári felniből érkezett. Így most 3 részes lett, 5x110 osztóval, 7,5 és 8,5x16, 165/40 és 195/45 gumikkal. Elöl 20 mm-es , hátul pedig 10 mm-es nyomtávokkal kiegészítve. Ezen kívül olyan apróságok kerültek még felszerelésre, mint az új kéderek, új díszlécszett, bontott első és hátsó lökhárítók és egy új nagytalpas embléma. A motorháztető is lecserélődött, nagy rácsos verzióra, új díszráccsal. 

Két év munkája, ami az idei AMTS-n debütált és a Magyar Profi Épített Top 10 díjat is bezsebelte. 

Fotókért köszönet: Alex Pfeiffer - Miim Photo - Árpási Photo!