A recept viszonylag egyszerű. Végy egy klasszikus BMW-t, valósítsd meg rajta az elképzeléseidet és élvezd! Mint minden autóépítésnél, itt sem ment olyan könnyen a dolog.

Máté mindig is szerette a klasszikus és ikonikus verdákat. Hozzájutni egyhez viszont nem volt könnyű, ráadásul nem is volt konkrét típus. Aztán 2012-ben elkészült Sági Csaba 6-osa és onnan Máté teljesen szerelembe esett. "KELL EGY CÁPA!" - ez volt a jelszó. Itt kezdődtek a gondok. Túl nagy kínálat nincs belőlük, vagy horror áron futnak és már OT-s rendszámot viselnek. Aztán 2013 tavaszán mégis sikerült rábukkanni egy példányra. Egy kistarcsai garázs mélyén eldugva akadt erre a 635csi-re.

Máté E24

Ahogy hazaértek vele, egyből megindult az agyalás. Egyszerű ültetőrugó kilőve, gewinde nincs hozzá. Semmi gond! Egyedileg készült állítható futómű az autó alá. Amíg a futómű elemeit gyártották, folyamatosan ment a tervezés és az alkatrészek beszerzése. Miután rendbe rakták amit kellett, bekerült a futómű, leműszakiztatták és Máté Mergájáról átugrottak a Futurák 9,5 és 11x18-as méretben. Eredetileg arany volt az autó, jól állt neki, de a tulajnak valami más kellett.

"Egyik legnehezebb feladat volt, (a millió apró kis alkatrészek, kiegészítők beszerzése mellett Amerikából, Németországból, Angliából) a szín kiválasztása. Lejártam a nagy szalonokat, (Mercedes, BMW, Audi), míg a piros mellett döntöttem. Lehet páran megköveznek a BMW fanok közül, bár eddig senkinek sem tűnt fel, csak miután megmondtam, hogy nem BMW piros, hanem VW palletáról lett választva a szín, mégpedig Tornadored."

Szerencsére az autón nem kellett nagyobb karosszériamunkát végezni, csak a taposólemezt kellett egy helyen foltozni. A hátsó ívek cserélve lettek, elől pedig gyári jelleggel 1,5 cm-t szélesítettek. Az összes króm az autón, feketére, vagy az autó színére lett fújva. USA indexek kerültek előre, hátul pedig telipiros lámpát kapott. A beltérben a gyári ülések helyett E46 coupe/cabrio full elektromos ülések lettek beszerelve, plusz egy korhű BBS sportkormány, ami felújítás után foglalta el helyét.  A kipuffrendszer dupla 50-es egyetlen hátsó dobbal. A Futurák közepe pedig grafitmetálra lett fújva.

Nagy volt az öröm, de valami még mindig hiányzott. A nyár végén megint elkezdődött a kattogás. AIRRIDE! Máté mazochista típus, úgyhogy Sipos Zsolt barátjával, (neki nem ez az első levegős munkája), nekiálltak a dolognak. Bekerült a szett, autó leenged, Máté pedig spontán eldurrant! Igen ám, de ezzel egy újabb gondolat jött. Másik felni is kell.

Ha már ennyi egyedi megoldás volt a kocsin, miért pont a felni legyen polcról levehető? Egy 18-as RTR közepét elhajították és a Chrysler LHS gyári 16-os gurigájának a közepét illesztették be. A felni közepe konkávra lett esztergálva, átperselyezték 114,3-ról 120-ra és még pár apróság hogy biztonságos és szép legyen. Az elkészült felnik elől 9,65x18 et0 hátul 11,1x18 et11-es méretekkel büszkélkedhetnek.

Miután elkészült az a verzió, amit a képeken láthattok, nem volt megállás. Először az AMTS-n is díjazták az autót, aztán pedig az egész nemzetközi mezőny borult térdre előtte. A 2016-os szezonra pedig biztosan készül a gazdája valamivel, úgyhogy kíváncsian várjuk az idei újításokat!

Fotókért köszönet Mosoni Péternek!