Végy egy klasszikus verdát, ültesd le, tegyél alá valami korhű felnit, és ha van rá mód, szerezz be pár ritka kiegészítőt is és máris kész van a találkozó szemmágnese! Igen. Tulajdonképpen ilyen "könnyű" a helyzet. Aztán jön a valóság. Jó állapotú autó egyre kevesebb van, ráadásul a találkozók tele vannak ilyen klasszik verdákkal, úgyhogy még nehezebb kitűnni közülük. Érdemes már olyan alapot választani, amiből nincs egy tucat, ehhez viszont mélyen zsebbe kell nyúlni..... Dean Meeson az elmúlt 8 évben több autót is átalakított. Volt neki 306-os Peugeot-ja, Ford Fiesta turbo-ja, de eddigi legnagyobb projektje egy középmotoros Mini volt, amit Yamaha R1 motor hajtott. Szép volt, jó volt, de jött egy munkalehetőség és egy időre Sierra Leone-ba kellett költöznie. 2012-ben tért vissza Angliába és azonnal valami alap után kezdett nézni. Abban biztos volt, hogy nem lehet átlagos autó. Így aztán két jelölt akadt. A TVR 350i és a Lotus Esprit. Miután megnézett egy TVR-t, eléggé lehangolódott és abban biztos volt, hogy az a típus szóba sem jöhet. Maradt a Lotus. Elment megnézni egy példányt és próbakör nélkül tudta, hogy azt az autót haza fogja vinni. Az üzlet megköttetett és meg is volt az új projektalap. Rögtön felnik után kezdett kutatni. Egy ilyen autóhoz a klasszikus pókhálós tökéletes illik. Jelen esetben viszont nem BBS, hanem Compomotive CXN görgők kerültek az autó alá, elöl 8, hátul 10x16-os méretben, 195/40 és 225/40-es gumikkal. A peremük polírozva lett, a közepek pedig fegyver szürke színt kaptak, ami tökéletesen passzol az autó színéhez. Azért, hogy ne essenek be az ívek alá a felnik, elöl 25, hátul 50 milliméteres pogikat kaptak. Az már az első pillantaban biztos volt, hogy a gépnek mocskosszemét módon alacsonynak kell lennie. A tökéletes magasság eléréséhez viszont nem volt elég egy állítható futómű, úgyhogy lehetett agyalni a levegős rendszer beépítésén. Abban semmi meglepő sincs, hogy ehhez a típushoz semmit sem lehet kapni, úgyhogy mindent úgy kellett kitalálni, megtervezni, legyártani. Végül aztán a RideTech cuccaival és egyéb egyedi megoldással sikerült összerakni egy rendszert, amit Accuair e-Level vezérlővel lehet irányítani. 
Ültetés megvan, felni a helyén, autó hasal, jöhet a motor! Lehetett volna V8, 5 hengeres Audi vagy éppen Wankel 20B, de mivel Dean nem akart rettenetesen sok pénzt áldozni a motorcserére, és nem akarta teljesen átfaragni az egész motorteret, így V6-os szívet kezdett el keresni a Lotusba. Az Alfa Romeo 166 gyári 3 literes 24 szelepes erőforrása lett a befutó. Ahhoz, hogy tökéletes legyen minden, új kartert kellett legyártani, egyedi motortartókra, hűtésre és szervora is szükség volt, végül az egészet megkoronázták egy Triumph 955i fojtószeleppel és "trombitákkal". Az egyedi szívósor frenetikus látvány nyújt az üvegen keresztül, de a még nagyobb élmény érdekében egyedi Torqueflow által épített kipufogó is felszerelésre került. 
A beltér elég leharcolt állapotban volt és Dean egész télen azon dolgozott, hogy tökéletes legyen a szezonra. Mindent saját kezűleg végzett. A szürke plüss és a bőr egyvelege tökéletesen hozza a 80-as évek hangulatát és a fa Nardi kormány még rátesz egy lapáttal. Az autó 10 éve kapta meg a "gleccser kék" fantázianevű színt, amit nem volt könnyű feladat újra megfújni hibátlanul a javítások után. Közben lekerültek a díszlécek és a fényezőműhelyben is tökéletesen eltalálták a színt. Még felkerültek a 280-as fékek, és a további tervek között egy "nelásskirács" szerepel, illetve egy gyári Lotus felni többrészessé alakítása. Kíváncsian várjuk! 
 
Még több képért csak KATTINTSATOK IDE! 





 

 

Forrás: Slam Sanctuary