Ha egy igazi BMW fan hallja meg az Alpina nevet, egyből nedves lesz a gatya! Erő, kényelem és egyedi megjelenés  jellemzi ezeket a típusokat, úgyhogy nem véletlen, hogy a márka iránt rajongó arcok egyik kedvence egy eredeti Alpina gép.

Azonban Ryan nem tartozik a vaskalapos rajongók közé. Volkswagent hajtott, viszont eljött az idő, amikor egy nagyobb autóra volt szüksége. "Legyen elég nagy a csomagtere és legyen benne erő is, és legyen automata." Ezek voltak a fő szempontok, a plusz kívánság pedig csupán annyi, hogy lehetőleg minél közelebb legyen az aszfalthoz.

Az első terv egy E61 M5 lett volna, de mivel egy közeli barátjának is olyan volt a tulajdonában, ezért ezt az ötletet hamar kilőtték.  Korábban volt neki E39 M5 is a tulajdonában, így elgondolkodott ezen is. Viszont abból nem létezett Touring (kombi) verzió, ezért egy 540i lett volna a megoldás feltöltővel. Amit viszont kinézett, elég fáradt állapotú volt, így folytatódott a keresés. Ekkor jött az ötlet, hogy Alpina B10-et kéne keresni. Ezekben megvan az erő, a kényelem és a megjelenésük is elég egyedi.

A B10-ből két verzió is létezett. Volt a V8 motorral szerelt és a 3.3 literes sorhatos. A V8 nagyon drága volt, így aztán a "kisebbik" motoros alap került a kívánságlistára. A gyári 30i-hez képest 40 lóerővel erősebb motor kovácsolt dugókat, hajtókarokat, nagy szelepes hengerfejet, egyedi szívósort és fojtószelepházat kapott. Szerencséjére 3 eladó darabot is talált. Kiválasztotta a legjobb állapotút és boldogan ment vele haza. Az elképzelések egyik fele megvalósult!

Az első dolog az autó magasságának redukálása volt. mivel az Alpina által beszerelt futómű elég jónak bizonyult alapból, ezért nem kellett mindent kicserélni. Az Airlift elemekkel kiegészített levegős rendszer, tökéletesen teszi a dolgát. Egyedül a hátsó gátlók lettek kicserélve Bilstein B14 darabokra. Bekerült egy Airlift 3H vezérlő, 4mm-es csövek és Airlift csatlakozók, 2 db Viair 444C kompresszor és két darab 7,5 literes tartály amit a pótkerék helyére építettek be.  A Car Audio Security csapata pedig segített a beszerelésben Ryan-nek.

Felnik tekintetében a Rotiform RSE görgőkre esett a választás. Ezek a kerekek elöl 8,5x20 míg hátul 10x20-as méretben töltik ki a kerékjáratokat. Minden úgy lett kiszámolva, hogy tökéletesen le lehessen engedni a bódét és a gyári ívek ne sérüljenek. A felnik mögött 6 dugattyús AP Racing féknyergeket találunk, 356-os tárcsákkal. A beltérben minden maradt úgy, ahogy az Alpina részleg elkészítette. Egyedül a levegős rendszer irányítója lóg ki a sorból a középkonzolon. Így lehet egy nem mindennapi alapot még izgalmasabbá tenni! Még több képért KATTINTSATOK IDE!



 

Forrás: Stanceworks