Sharknose E28 (11 db kép)

 

A klasszik bömbik egyre nagyobb teret hódítanak világszerte. Ma már jobban megnéznek egy régebbi vasat, mint bármelyik újat. És itt most nem az idősebb generációról van szó, akik nosztalgikus élményeiket elevenítik fel egy-egy régi BMW láttán. Menő dolog lett egy veteránkorú darabhoz hozzányúlni. Egyedül az nem mindegy, hogyan nyúlunk hozzá. Szerencsére vannak olyanok, akik nagyon érzik a dolgot és szakértők segítségével olyan autót hoznak össze mint a képeken látható cápa, ami élőben letaglózott teljesen! Gyorsan meg is kerestem Krisztiánt, az autó tulajdonosát, hogy meséljen kicsit az autóról. Krisz olyan tökéletesen leírta a sztorit, hogy mindenképp úgy akarom megosztani veletek, ahogy megélte a dolgot, úgyhogy nézzétek el, de most kimásolom azt amit küldött nekem. 

"A klasszikus autók felé már régóta húzott a szívem és tudtam, hogy egyszer majd nekem is kell egy Youngtimer….mivel eléggé menthetetlen béemwé buzi vagyok nem is volt kérdés mi jöhet szóba!

Itt azért megjegyezném, hogy imádom az összes többi autómárkát és nincs előítéletem, természetesen nekem is volt már több márkához közöm, mint tulaj, de kanyarodjunk vissza az eredeti témához.

Szóval már az elején tudtam ez a sztori nem lesz egyszerű, mert találni egy olyan klasszikust ami jó alap is egyben idehaza szinte esélytelen, vagy ha van is, akkor joggal, tartják ki az árukat és ezeknek a példányoknak mind a gyári állapot az egyik fő erénye azt meg ugye épeszű ember nem cseszi szét.

Tehát mire hozzájutottam a kis cápámhoz eltelt 1,5 év ami szó szerint keresés, keresés és kereséssel zajlódott amig egy napon 2014. év vége felé fel nem került egy E28 520i az íbéjre!

Olvasom, a leírást,azt mondja, hogy gyári Shadowline, utolsó évjárat 1987/12,egy hölgy tulaj! Mondom, mi van ???!!!! Akkor még kb. ötször elolvastam majd megnéztem az 5 db felrakott képet.

Mire a végére értem ennek a hatalmas albumnak már tudtam te vagy az haver! Te kellesz! Furcsa módon Berlini rendszám volt a képeken mégis Lengyel kontakt volt megadva.

Hát én nem gondolkodtam sokat egyből írtam is egy vételi ajánlatott a hirdetőnek és vártam, itt megemlítem, hogy maga a meghirdetett ár is nagyon jó volt, de imádok alkudozni 

Válasz érkezett is kb. 2 nap múlva hogy rendben van, az ajánlat elfogadva mehetek is az autóért Lengyelország egyik legészakibb csücskébe persze trélerrel.

De még várnom kell, kettő hetet mire a tulaj hazaérkezik, mert éppen nyaraltak a télben 

Volt ám öröm rendesen! Nagyon vártam az utazást, ami rohadt hosszú volt, na de hazafelé, már nem mert bármennyire is fáradt voltam, ha hátrapillantottam és megláttam a kis cápám négy ragyogó szemét egyből jobb lett a kedvem!

A sztorihoz hozzátartozik, hogy egy tulaj az egy tulaj volt annyi, hogy a Mami kisfia Lengyelországban él és neki szánta tovább adni az autót, de a srácnak kb. volt még vagy 6 cápája E21,E24 és E28 is.

Szóval szerencsémre eladó lett.

Ahogy hazakerült tudtam, hogy nem maradhat gyári, agyaltam mit hogyan kellene.

Mivel az első Pfeba spoiler adott volt,kezdődött a vadászat a többi rész után 1 év után összeállt a gyári szett teljesen körbe.

Kérdés volt a felni, azt tudtam, hogy 3 részes kell, amit egy német barátomtól, ismerősömtől szereztem be, ami egy Speedline szett volt az amely  most rajta is van.

Az hogy most így néz ki köszönhető Polír Tominak és Péter barátomnak, akire mindjárt kitérek bővebben is.

Mivel az autó a vásárláskor vandálkáros volt, azaz kulccsal valami gyökér körbehúzgálta nem volt kérdés a telifény.

Megbíztam az egyik barátomat itt Zegen hogy fújja le de inkább nem kellet volna mert nem olyan lett a fényezés amire azt mondtam volna hogy igen ezt fel lehet vállalni bárhová is mennék, illetve ami járna ennek az autónak.

Kifizettem, de mivel nem voltam elégedett felkerestem Petit, azaz TBoyCustom-t hogy kellene nekem egy telifény akkor még nem ismertük egymást mára ebből egy szoros barátság lett!

Szóval mondtam a Petinek, hogy nekem olyan fényezés kell, ami tényleg odavág!

Erre Ő ezt teljes mértékben meg is csinálta! A színválasztás a 2016 Porsche GT színre esett minőségi Glasurit lakkal megkoronázva!

A külső megvolt jöhetett a belső, itt Kása Balázs barátom lendült akcióba nem is akárhogyan mert a végeredménnyel még engem is meglepett, felülmúlta az elképzeléseimet!

Itt is Porsche bőrt használtunk.

Az első ülések cserélve lettek kapott, mint utóbb kiderült egy full elektromos fűthető, combtámaszos sportülést az E32 sorozatból. Én E34-nek vettem 

Ahogy ezek a munkák megvoltak agyaltam, hogy legyen lufis futómű vagy ne ? Sajnos nem tudta senki elvállalni nekem időben ezt a munkát így maradt static amit én imádok is.

A gewindéket Budapesten csinálták nekem és tökéletes lett! Elsőre az első gátlók hosszúnak bizonyultak, de mivel a teljes összerakás másnapján már mentünk a Wörthi tóhoz ez maradt. Ezért az eleje 2-3 hétig magasabb volt, de most már szépen összhangban van a hátsó gátlókkal. 

Jövőbeni tervek megvannak, még hátra van a csomagtartó rész, amit szépíteni kell, illetve a felni változni fog jövőre és 80% hogy kap majd egy nagyobb motort is. De ezek a változások a jövő évi AMTS-n debütálnak majd.

Az idei évet a Backyard Garage Őszi, de mégis nyári hangulatú eseményén, zártuk, amely méltó zárás volt!

És nagy meglepetésemre illetve, örömömre a legszebb Euro azaz Európai autónak járó díjat is nekem ítéltek meg a srácok amin annyira meglepődtem hogy fel sem fogtam hirtelen amikor kimondták a nevem! Jó érzés volt! Az egyik legkedvesebb díjam lett! És jó volt látni azt a sok szép hazai autót ebben a környezetben!

Szeretném megköszönni a barátaimnak akik segítettek bármilyen formában is összerakni az autómat!

Oli,Márk,Csoki,Gerzson,Balázs,Peti,Polír Tomi! Köszi, srácok!

Főbb adatok.

Motor: M20B23 (Mérve padon 178Le)
Fék: Elől hátul tárcsa
Futómű: Egxedileg gyártott gewinde
Szín: Porsche 2016
Spoiler: Pfeba Original
Belső: Egyedi steppelt bőr/alcantara
Kipufogó: Gyári középső dob nélkül"

Szóval itt tart most a dolog és bár szokás mondani, hogy egy autó sosincs kész, ez a gép nagyon úgy fest, hogy elkészült. Gratulálok Krisztián! Nagyon szép munkát végeztetek! 

Fotókért köszönet: ToomyPhoto-nak!