Ricsit a velencei Powerfanatics találkozón ismertem meg. Akkoriban E36 volt a tulajdonában. Emlékszem, amikor először megláttam, még percek múlva is találtam izgalmas részletet rajta. Tetszett, hogy tele volt egyedi megoldásokkal, amiket maximum a külföldi oldalakon láttam. Késes koptató, diffúzor és sok egyéb apróság. A fiatal srác nagyon érezte a dolgot és jó érzékkel nyúlt a sedanhoz. Aztán az E36-nak mennie kellett. Akkor még nem tudtam mi lesz a következő projekt. Egy darabig csend volt Ricsi körül, mígnem kikerült egy poszt a Facebookon. Egy E28 boldog tulaja lett! Mindenki tudta, hogy az sem marad gyári állapotban. Amikor viszont kirakott egy újabb képet, hogy vett még egy E28-at, ami ráadásul driftgépként volt eddig használva kiélesedett a kép és éreztem, itt valami hibrid cucc fog születni. Sejtésem beigazolódott. Versenyautó technika és bitang külső keveredett össze Ricsi garázsában. 

BMW E28

A teljes kasznit darabokra szedték és kilakatolták. A sárvédők is "kezelve" lettek, hogy a felnik tökéletesen elférjenek majd. A krómozott elemek is felújítás után kerültek az autóra. Elöl egy Alpina kötényt kapott az autó, amire Eszpont Laci fújta fel a cápaszájat, félelmetes fogakkal. (Szép munka lett Laci!) A gyári Hella lámpák is megtisztultak a reflektorok pedig sárga fóliát kaptak. Hátul USA Hella lámpákat találunk, a csomiajtóra pedig Rocket Bunny szárnyat szegecseltek, ami eredetileg E30-ra készült a Han's Garage-nál, de tökéletesen passzol cápára is. Az autót mattszínnel locsolták le, ami fényviszonyoktól függően, vagy kék, vagy szürkés árnyalatot mutat. A motorteret is teljesen kipakolták illetve letisztították. A front pedig szerelhetővé alakult, ami annyit tesz, hogy pár mozdulattal le lehet kapni az egész elejét a kocsinak, ha mondjuk a motort kell kikapni. Régebbi BMW-k tulajai érteni fogják mitől kényelmes ez a megoldás. ;-)


Mint említettem a motor egy versenyautóból érkezett. A krómozott és festett 3,5 literes erőforrás kovácsolt hajtókarokat, portolt és kompressziónövelt hengerfejet és sárga injektorokat kapott, amik egy v8-ból érkeztek. Ezek mellé még egy hengerenkénti leömlő, ami egy AC Schnitzer kipufogóban végződik és egy chip is beépítésre került.A hajtás egyedi erősített kuplungszerkezetet és szinter kuplungot. Short shifter rövidíti és pontosítja a váltást. A kardán is könnyített verzió lett, ami egy 4.1-es sperr diffibe folytatódik és vastag féltengelyeken keresztül adja le az erőt a BMW Style 76-os felniknek, amik hátul 9,5x18 míg elöl 8x18-as méretben csillognak a telipolírnak hála. A megállás is fontos, ezért M-es féknyergek és tárcsák ugrottak fel, és mivel Ricsi szeret játszani a kocsival, ezért hidrokézit is kapott a szekér. Megfelelő úttartás nélkül semmit sem ér az egész mutatvány, ezért teljesen egyedileg épített futómű került az autó alá, aminek az alapja M-es csillapítók amiket full állíthatóvá alakítottak át. Excenteres lengőkarok és poliuretán szilentek is beszerelésre kerültek, illetve elöl-hátul állítható toronymerevítők is.   Nem csak stabil, de mutatós is lett, mivel a futómű elemeit is lefényezték. 

A beltérben bézs műanyagokat találunk, két kagylóülést és BBS fakormányt. Ricsi megmutatta, hogyan lehet keverni a szép külsőt a versenytechnikával. Autója mindenhol feltűnést fog kelteni, de bármikor el lehet szúrni neki, mert az M30B35 motorral pillanatok alatt füstfelhőt lehet generálni az autó  körül. Ricsi hálás mindenkinek, aki bármilyen formában segítette, hogy talpra álljon a gép! 

AMTS-n az A pavilonban, pedig közelebbről is megnézhetitek! 

Fotók: Mosoni Péter

Forrás: Peter Mosoni Photography