Láttunk már egy emlékezetes példányt hasonlóan komoly motorcserével megáldva, ennek a lengyel darabnak azonban egész történelme van az efféle átalakításokból. Kezdődött a 41 lóerős, 1,1 literes gyári blokk cseréjével egy 1,3-asra, majd - felénk is népszerű átalakításként - egy Volkswagen Polo-ból származó 1,6-os, 16 szelepes erőforrásra.

Ez azonban még mindig nem volt elég: tulajdonosa következő lépésként a GTI-ből származó 2,0 literes aggregátot pakolta a motorháztető alá, a jelenlegi felállás szerint pedig egy 1,8 literes Audi TT turbómotornál állapodott meg, melyet ráadásul a töltőnyomás megemelésével a gyári 225 lóerőről 270-re tuningolt fel!

Erőátvitel terén szintén az Audi TT-ből származó Quattro hajtás került beépítésre, ezzel, valamint a blokkal együtt pedig az autó tömege is 1.100 Kg fölé gyarapodott. 270 paci és 369 Nm mellé azonban ez még mindig nagyon impozáns adat, a menetteljesítmény pedig már a komolyabb sportautókéval vetekszik: az állórajtos 100 km/órás sprinteket 4,5 másodperc alatt tudja le, a 200 km/órás csúcssebesség elérése mindössze 15,5 másodpercet vesz igénybe!

Futómű terén pedig olyan finomságok is felszerelésre kerültek, mint az Audi tárcsafékei, az ABS, valamint az ESP, na és persze a gyári 13-as keréktárcsák sem maradtak, a helyüket 16 hüvelykes felnik vették át, 195/45-ös abroncsokkal. Egyébként utóbbiak, valamint a merevséget biztosító komplett bukóketrec mellett csak az elől kivillanó intercooler árulja el a gépet, maga a kasztni formáját viszont meghagyták teljesen gyári állapotban, a VW metálbarna fényezésével kiegészítve.

Forrás: Top Gear Poland