Saab 9-3 Aero (12 db kép)

 

Két héttel ezelőtt a Lurdy parkolóban láttam ezt a gépet, aztán pedig a Könyves Kálmán körúton, a dugóban figyeltem, mennyire jó így ez a gép. Miközben araszolgattam, elkezdtem felkutatni, kié lehet az autó. Szerencsére nem kellett sokáig keresgélnem, mert tudtam, hogy Danyikó Tamás ismeri a tulajt és mivel van egy fotós oldala is, így remek képeket tudtam kérni tőle.

Szóval van egy 9-3 Saab, amin Aero felszereltség van. Ez már alapból nem rossz cucc, de Tamási Péter hozzáadott pár dolgot, amitől igazi szemmágnessé vált a vas. Aki showcar megoldásokat vár, az már most nyugodjon le. Ez a svéd verda nem attól lett különleges, hogy agyonhúzták a motort, vagy szétépítették a bódét a manapság divatos szegecselt motyókkal.

Maga a bázis érintetlen maradt. Az igazi változás a futóműnél és a felniknél érhető tetten. Weitec gewinde került az autó alá, ami eredetileg a G Astrákhoz készült. Mielőtt a felniket felszerelték, Hirsch Performance 315-ös tárcsák és ehhez illő betétek váltották a gyári fékeket. A felnik Tomason TN1-ek 8,5x19 et30 paraméterekkel és 225/35-ös gumikkal. A felniket Candy Redre fújták, ami remekül passzol az autó színéhez.

Kívül még a lámpák lettek megváltoztatva. Eredetileg nem létezik gyárilag fekete belsős lámpa, így azt szétszedték és kifújták. A beltérben nem volt szükség semmilyen módosításra, viszont a gyári hifihez egy mélyládát hozzádobtak. Miért csak annyit? Azért, mert az Aero felszereltséghez alapból 9 hangszórós két erősítős Pioneer hifi jár, ami elég jó hangzást biztosít.

Mivel a motor turbós, ezért muszáj volt kicsit berhelni. A chiptuning után a 210 lóerőből körülbelül 270 lett. Péternek nem ez az első Saab-ja. Korábban egy dízel 9-3 volt a kezei között. Az ia Aero cuccokkal és Tomason felniken gurult. A motor kapott egy nyitott rendszert és egy hibrid turbót, így a 150 lovas gázolajos verda kb 220-at tudott, ami ráadásul az új tulajnál tovább fejlődött. Bevallom a Saab nem volt a kívánságlistámon, de ezt a példányt látva elgondolkodtam picit, főleg miután a sok szériaautó között lapított a sorban. 

A fotokért köszönet Danyikó Tamás Photography-nak